על לוח בית הספר "השלום" במצפה רמון, מגולמת הטרגדיה הגדולה והנוראית של תאונת הדרכים אמש, סמוך לכלא נפחא. ליאל אלמקייס, בסה"כ בן 13, נהרג אמש בתאונה בין הרכב המשפחתי בו שהה, רכב צבאי וגמל, אשר הביא לאסון הנורא. בתאונה עצמה נפגעו כל יושבי הרכב - אימו של ליאל נמצאת במצב קשה, בעוד אביו ושני אחיו במצב בינוני. כל הפצועים נמצאים בבית החולים סורוקה.



ליאל, תלמיד כיתה ח' בבית ספרנו, נהרג בתאונת דרכים סמוך לכלא נפחא. הדבר עורר תדהמה ואבל גדול בבית הספר "השלום" בו למד במצפה רמון. על הלוח השחור שהוקם בבית הספר, הוצבה תמונתו של ליאל, ומתחת דברי פרידה מהחברים והצוות הלימודי בהם נכתב: "ביום שלישי האחרון נתבשרנו על הטרגדיה הנוראית, מותו בטרם עת של ליאל שלנו".



"נזכור לעד את הנער הנהדר, יפה התואר, עם החיוך הכובש, הביישנות, שמחת החיים, חבר אמיתי, בעל נוכחות כובשת וצניעות". סבו של ליאל, יצחק, סיפר בראיון ברשת ב': "כולנו היינו בדרך לחתונה בחיפה. קיבלנו טלפון על התאונה, וחזרנו. נותר רק להתפלל לשלומה של חגית בת אסתר". חבר הכנסת, בצלאל סמוטריץ', אמר הבוקר בראיון כי הוא "חש אחריות על התאונה, כולנו היינו צריכים להתאמץ להשלים את חוק סימון בעלי חיים". כזכור, זהו התלמיד השני שנהרג בחודשיים האחרונים מבית הספר, לאחר שעינב סוויסה, אשר היה בכיתה י"ב, נהרג גם כן בתאונת דרכים קטלנית.



ארז קיטה מנכ״ל עמותת אור ירוק: ״עוד כמה בני אדם צריכים להיהרג כדי שהפקרות בדרום הארץ תיפסק? הגמלים המשוטטים בנגב כבר גבו את חייהם של נהגים ונוסעים רבים כולל ילדים ובני נוער. כולם יודעים שבכבישי הדרום מסתובבים גמלים באופן חופשי ומסכנים את הנהגים אבל לא פותרים את הבעיה. הגיע הזמן להטיל אחריות על בעלי הגמלים המשוטטים ולבצע פועלות תחזוקה ותשתית שירחיקו את בעלי החיים מהכביש״. על פי נתוני עמותת אור ירוק בעשור האחרון (2008-2017) נהרגו 15 בני אדם בתאונות דרכים עם בעלי חיים, חלקם הגדול בתאונות עם גמלים בנגב, ו-350 בני אדם נפגעו, מעל 50 בני אדם נפצעו קשה.

רשף יובל קלמנוביץ מפקד צוות הכבאים שהגיע למקום סיפר כי "כאשר הגענו ראינו שמדובר בזירה קשה כשהמרחק בין כלי הרכב הוא כ-500 מטר וישנם מספר רב של פצועים עם מעורבות גמל, הזירה הפכה קשה יותר כשראינו שיש מעורבות של ילדים ובני נוער. סייענו בפינוי הפצועים וביצענו סריקות בכל האזור בכדי לשלול פצועים נוספים שאולי עפו מכליי הרכב. אנו עדיין במקום בכדי לספק תאורה לשאר כוחות ההצלה ועד לסיום הפעולות".