בעקבות החשיפה: הטכניון בחיפה הודיע היום (רביעי) כי המנצח מנחם נבנהויז, המורה שנטען כי הטריד תלמידים בבית ספר 'תלמה ילין, "יצא לחופשה בלתי מוגבלת ומונה לו מחליף בכל המשימות המיידיות במחלקה ובתזמורת". עוד נאמר כי הטכניון עורך בדיקה מקיפה על מנת לברר האם היו הטרדות או תקיפות מיניות בתקופת עבודתו בטכניון".

[
נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא, אמר בגלי צה"ל, כי "נבנהויז עבד בטכניון 15 שנה, הוא היה מורה מצטיין וזכה בתואר מספר פעמים, ולא ידענו על שום דבר. הוא ניצח על התזמורת של המוסד. אנחנו בודקים אם היו מקרים דומים. לא היו אצלנו תלונות. כרגע הוא ניתק מגע. הטכניון משקיע הרבה מאוד בבניית סביבה שמכבדת סטודנטיות וסטודנטים. יש לנו חברת סגל שעושה עבודה יוצאת דופן בהסברה של איך לתת סביבה מכבדת ואיך לטפל בתלונות שכאלה".

אמש דווח בחדשות עשר כי 18 תלמידים לשעבר בבית הספר לאמנויות תלמה ילין טענו כי נבנהויז הטריד אותם מינית. מי שהעלה את הסיפור לסדר היום היה אסף הראל, שבפינת הווידאו שלו באתר הארץ סיפר כי גם הוא הוטרד ע"י המנצח הידוע. 

בוגר בית הספר, ספי אפרתי, הגיב לפרסומים בשיחה עם ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM: "חשוב להדגיש שאני לא הוטרדתי ולא נחשפתי למקרי הטרדה במהלך שהותי בבית הספר. אסף הראל ואני לקחנו יחד חלק בסדנה וכשאסף העלה את הנושא נזכרתי שהמורה של אותה סדנה שם קץ לחייו ומנחם נבנהויז נכנס לכיתה והציע לנחם את התלמידים. נזכרתי בתלמיד ספציפי שהיה מאוד כריזמטי ולפתע הפסיק להגיע ללימודים בטענה שלקה בדיכאון".


 
"מדובר בילדים קטנים שחלמו להיות מוזיקאים מצליחים ונאלצו להיתקל באנשים כמו מנחם נבנהויז", הדגיש אפרתי: "אתמול שמעתי את הדברים לראשונה ואינני יודע מה מנחם עושה כיום אך אני מאמין לדברים שפרסם אסף. דמיינו את עצמכם כילד בן 15 שכל שאיפותיו להיות פסנתרן מצליח. בשנות ה-90 היו בישראל מעט מאוד אנשים מובילים בתחום וכשאחד מהם מגיע ללמד אותך ומדבר אליך כאמן אתה מעריץ אותו". 
 
אפרתי אמר כי הגיב לפרסום של הראל בצורה מאוד רגשית. "נכנסתי להלם מוחלט והראש שלי החל לחבר בין נקודות רבות. אמש פניתי לראשונה לבני הכיתה שלי, שלא הייתי עמם בקשר במשך שנים. אחת התלמידות, שהייתה מרבה לנסוע עם המקהלה כשמנחם הוגדר המבוגר האחראי, סיפרה לי שהיא ידעה על הדברים אך היתה קטנה מדי מכדי להבין. היא אף סיפרה לי על שמות של נערים שלטענתה הוטרדו. מסתבר שהיו כאלה שידעו על הדברים ולא הבינו והיו רבים כמוני שהוכו בשוק לאחר הפרסום".
 
עריכה: איתמר זיגלמן