חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) נחקר היום (חמישי) באזהרה בנושא פרשה 2000 בלהב 433 בחשד להפרת אמונים בכך שלכאורה סייע למו"ל 'ידיעות אחרונות' להעביר בכנסת את חוק ישראל היום בשנת 2014. בצאתו מהחקירה אמר חבר הכנסת: "נחקרתי כשעה ארבעים וחמש דקות במסגרת פרשת ״ביבי - מוזס״ המוכרת כתיק 2000. השבתי לכל מה שנשאלתי ואני סומך על רשויות החוק. כמו תמיד גם במקרה זה פעלתי כשרק האינטרס הציבורי לנגד עיניי ואני מציע להתאזר בסבלנות עד השלמת החקירה". גם מו"ל 'ידיעות אחרונות', ארנון (נוני) מוזס הגיע למשרדי 433 להשלמת חקירתו. 

יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון הגיב בטוויטר לחקירתו של כבל: "יש לי אמון מלא בגורמי האכיפה והחוק וגם אמון והכרות עמוקה איתו. אין לי ספק כי אין שום רבב במעשיו. ההיפך, מדובר באיש ציבור אמיץ, חרוץ ונאמן".

כזכור, הפרשה נתגלתה כאשר גילו חוקרי המשטרה הקלטות של שיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למוזס, במכשירו של ראש הסגל לשעבר של נתניהו ארי הרו, בעת שנחקר בפרשה אחרת. 

ח"כ כבל העיד בפעם הראשונה בפרשה בינואר אשתקד ונתבקש להשיב על מספר שאלות כלליות באשר להתנהלות מאז שהעלה את הצעת חוק ישראל היום ב-2014 וכמובן בתקופה שלאחר מכן. כמו כן נתבקש להשיב האם ידע על הפגישות בין נתניהו למו"ל 'ידיעות אחרונות'. לאחר כחצי שעה סיים ח"כ כבל את עדותו במשטרה וחזר לפעילותו הציבורית.
ההקלטות של ראש הממשלה והמו"ל נערכו ביוזמת נתניהו. העיתונאי גיא פלג מחברת החדשות פרסם קטעים מתמלילים של השיחות בין השניים. הרו, אחד האנשים המקורבים ביותר לנתניהו, חתם בחודש אוגוסט האחרון על הסכם עד מדינה עם המשטרה, וזאת לאחר שהוא עצמו נחשד במכירה פיקטיבית של חברת ייעוץ שהייתה בבעלותו.