אם תהיתם לאן נעלמו החברים שלכם, סקר חדש מצא אותם - הם בבית או בפארק, מבלים עם הכלבים שלהם. כמובן שכל חובב כלבים יודע שאין סיבה להיעלב, שכן חברת כלבים היא החברה הכי הטובה. אבל מעבר לכך שהם מדהימים, מה הן הסיבות הנוספות לכך שאנחנו מעדיפים לבלות עם הכלב שלנו מאשר עם בני אדם? ובכן, זה מה שנבדק בסקר שפורסם לאחרונה.

בסקר, שנערך בידי חברת LinkAKC, נשאלו 2,000 בעלי כלבים מארה"ב על הקשר שלהם עם היצורים הפרוותיים שלהם. מתשובותיהם נמצא בין היתר שמעל מחצית מוותרים לפעמים על אירוע חברתי כדי לבלות עם הכלב שלהם. למה? כי הם (75%) שונאים להיות הרחק ממנו, בין היתר. הגיוני לא? 

מעבר לכך, אלו הסיבות הנוספות לכך שאנשים מעדיפים את חברת חבריהם השעירים, על פני ההולכים על שתיים.

1. מי צריך פסיכולוג כשיש כלב

רוב מוחץ (81%) מהמשתתפים הודו שהם מדברים עם הכלב שלהם כמו היה חבר אנושי, ו-73% אפילו מספרים לו דברים שאינם מסוגלים לספר לאף אדם אחר. מדובר ברעיון מצוין, שכן כלבים ידועים ביכולת ההקשבה הלא שיפוטית שלהם.
 

via GIPHY

2. שומרים עלינו בטוחים

ללכת לבד, במקום מבודד או הומה אדם, עלול להיות דבר די מפחיד. על כן, זה לא מפתיע שרוב הנשאלים (90%) אמרו שהם מרגישים בטוחים יותר כשהכלב שלהם נמצא לצידם. אפילו אם מדובר בצ'יוואווה או פינצ'ר.  

3. עוזרים לנו לשמור על כושר

מחפשים דרך לשמור על כושר או להיכנס לשגרת אימונים? כ-62% מהנשאלים אמרו שבזכות הכלבים שלהם הם יוצאים יותר מהבית, ובאופן כללי נוטים יותר לזוז ולהיות פעילים. מביניהם, מעל שני שלישי טענו שראו שינוי משמעותי בבריאות שלהם כתוצאה מכך. יש אפילו מחקר שמגבים זאת, לפיהם בעלי כלבים חיים יותר, בגלל שהם נוטים להיות יותר פעילים.

4. נותנים ייעוץ בנושאי זוגיות

על פי הסקר, בעלי כלבים רווקים היו בעלי סיכוי של פי שניים לדבר עם הכלב על קשיי זוגיות, או יותר נכון העדרם. סביר להניח שאחת הבעיות היא ככל הנראה בן זוג שלא חובב כלבים, כש-80% אמרו שלא היו יוצאים עם מישהו שלא אוהב את הכלב שלהם. הגיוני לחלוטין.

5. תמיכה רגשית

מעל מחצית (60%) מהמשתתפים העידו שבזכות הכלב שלהם הם מצליחים להתמודד עם משברים, למשל אובדן של אדם יקר (42%) או פרידה מבן זוג (20%). כמו כן, 82% העידו שהבריאות הנפשית שלהם השתפרה מאז שאימצו כלב. 
 

6. אהבה ללא  תנאים

לא ברור למה הנתון הזה לא היה 100%, שכן אין דבר טהור יותר מאהבה של כלב. למעשה, 55% טענו שהם מעדיפים את כלביהם כי הם מעניקים להם אהבה ללא תנאים, וכן משמשים להם בני לוויה. כמובן, שהבעלים מחזירים להם אהבה חזרה, וכן דואגים לבצע החלטות משמעותיות (78%) תוך התחשבות בהם. זה לא מפתיע, שכן כלבים דורשים מחויבות והמון מאמץ ואכפתיות, ובהחלט מגיע להם הטוב ביותר.