יותר מ-300 מתושבי מישור החוף והכרמל מפגינים בשעה זו מול ביתו של יצחק תשובה ברמת פולג בדרישה להזיז את אסדת הקידוח במאגר לוויתן. "אל תרעיל אותנו! חייהם של כמיליון תושבים בידיים שלך"!" קראו התושבים שמבקשים מאיש העסקים לשנות את תכנית הפיתוח של מאגר לוויתן, ולמקם את אסדת הפקת הגז המזהמת במרחק של 120 ק"מ מהחוף.



יצחק תשובה, מבעלי דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, מחזיק ב-45% מסך הבעלות על זכויות ההפעלה במאגר לוויתן. על פי מתווה הפיתוח הקיים היום, אסדת הפקת הגז המזהמת תוקם בסמוך לחוף. התושבים דורשים מתשובה לפעול לשינוי המתווה ולהקמת האסדה בעומק הים, במרחק של 120 ק"מ מהחוף, כאסדה צפה.



הקמת האסדה בסמיכות לחוף מסכנת את תושבי המדינה כתוצאה מזיהום האוויר בחומרים מסרטנים, זיהום חמור של מי הים בשגרה ובמקרי תקלה, סכנת זיהום מקורות השתייה ועוד.



יוני ספיר, ממובילי המאבק ותושב המועצה האזורית חוף הכרמל, אמר כי "על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, אסדת גז אחת בדרום הארץ (תמר) מזהמת בחומרים מסרטנים בהיקף של פי עשרות מבתי זיקוק חיפה. תרחיש דומה מאיים על כמיליון תושבים מחיפה ועד נתניה, אשר יימצאו בסכנה בריאותית ממשית וחמורה עד כדי סכנת חיים, כתוצאה ממיקום אסדת לוויתן בחוף דור. יש לזכור שזיהום אוויר קוטל כיום בישראל פי 6 אנשים מדי שנה מאשר מספר ההרוגים בתאונות דרכים".



לדברי ספיר, "בראיון בשנת 2010 תשובה בעצמו צוטט כאומר ש'משמעות הגז הזה הוא שמדובר בגז נקי ויש לו איכות מאוד מאוד גבוהה, ויהיה לו ביקוש והוא לא מזהם'. מדוע עכשיו תשובה לא פועל למען בריאות התושבים ובעצם פעולותיו מעמיד אותם בסכנה ממשית? הפתרון של הרחקת האסדה הוא גם ישים וגם כלכלי. הוא אושר ע"י ממשלת ישראל בקיץ 2017 לזכיינית אחרת וגם התבקש ע"י שותפתו של תשובה ביחס לפרויקט לוויתן! אנחנו קוראים למר תשובה להתעשת, ולא להפוך מאחד שהביא את בשורת הגז לישראל לאחד שיהיה אחראי על אחד האסונות הגדולים שתדע המדינה".



"החלופה של הרחקת המתקן לעומק הים, באמצעות אניית טיפול ימי מלא על פי בארות הקידוח, מקובלת ומיושמת ב- 92% מהמאגרים במים עמוקים משנת 2010 בעולם כולו, מהווה פתרון כלכלי יותר לזכייניות ואף מקובלת בישראל על משרד האנרגיה בהקשר למאגרים כריש ותנין, כך שאין כל סיבה הגיונית שלא ליישם אותה גם במקרה של מאגר לוויתן".