"מי שאומר שלחוק המרכולים אין משמעות טועה ומטעה", כך אמר הבוקר (שבת) שר הביטחון אביגדור ליברמן שהגיע לסיור בקניון באשדוד בעקבות קנסות שהטילה עיריית אשדוד על בעלי עסקים הפותחים בשבת. ליברמן הזהיר שחוק המרכולים "נתן פקודה להסתער, ומה שקורה באשדוד הוא תוצאה ישירה שלו".
באשדוד חיים 200 אלף תושבים - מהם 60 אלף עולים ו-50 אלף מהמגזר הדתי. "עד היום חיו כאן בהרמוניה, יוצרים חיכוך יתר ואווירה עכורה", הוא ציין, והוסיף שחשוב שמגמה הזו לא תתפשט גם למקומות אחרים. "זו פגיעה משמעותית בחיים של אנשים רבים ובחוסן הלאומי של ישראל".
שר הביטחון תקף בחריפות את דבריו של הרב הראשי של צפת שמואל אליהו נגד הרמטכ"ל ושל הרב אבינר נגד השירות המעורב וגם מתח ביקורת קשה על הגיבוי שהעניק להם הרב הראשי לישראל יצחק יוסף. הוא הודיע שבעקבות הדברים הקשים שנאמרו על ידם הם לא יופיעו במסגרות של צה"ל עד שיחזרו בהם. "כשאחד מהרבנים הראשיים קורא לא להתגייס לצה"ל וכשרב ראשי מלבה מה שקורה - זה בלתי נסבל". הוא הוסיף כי נשים תמיד היו בצבא עוד מימי דבורה נביאה ותמיד נלחמו. "נתתי הנחיה לצבא כי הרב הראשי לישראל, הרב אבינר והרב אליהו לא יוכלו לקחת חלק בשום אירוע במסגרת צה"ל. זה פשוט דבר בלתי סביר לתקוף את הצבא, לדבר נגד שירות, ואחר כך עוד להשתתף באירועים במסגרת צבאית".

ליברמן וסופה לנדבר באשדוד. צילום: משה כהן

יו"ר 'ישראל ביתנו' אמר עוד שעסקים באשדוד פועלים עשרות שנים ושאסור לשנות את הסטטוס קוו. "אי אפשר לכפות פגיעה קשה". בתשובה לשאלה האם הוא חש כישלון באישור חוק המרכולים אמר: "אני לא קבלן של הצלחות". עם זאת, הבהיר כי אין בכוונת מפלגתו לפרוש מהקואליציה. "הדבר האחרון שבוחרי רוצים זו הפלת הממשלה. המפלגות החרדיות רוצות לגרור אותנו לבחירות", וציין כי הבחירות לכנסת יתקיימו במועדן בנובמבר 2019.

ליברמן שוחח במהלך סיורו עם בעלי עסקים ושתה כוס קפה עם פעילים ממפלגתו בעיר. דניאל פרץ, בעל דוכן אמר לליברמן: "אי אפשר לתת רשות לכפייה דתית. אנחנו לא מוכנים לסבול. צריכים לשלם ארנונה ושכירות. שכל אחד יחיה איך שירצה".