"פיצוי של מיליונים למשפחות ההרוגים בירדן": מקורות ירדנים המקורבים למשפחות ההרוגים בשגרירות ישראל בעמאן, מסרו היום (שבת) לעיתון "אל-ראד" כי ממשלת ישראל שילמה חמישה מיליון דולר למשפחות ג'ואודה וחמארנה, שקרוביהם נהרגו בתקרית הירי בשגרירות ירדן ביולי האחרון ולמשפחת השופט ראיד א-זעייתר, שנורה למוות במעבר אלנבי במרץ 2014 – 1.65 מיליון דולר בממוצע לכל משפחה. המקורות מסרו, כי ממשלת ירדן קיבלה את סכום הפיצויים והעבירה אותו למשפחות ההרוגים, שקיבלו את הפיצוי והבעת החרטה של ממשלת ישראל. 
 
העיתון הדגיש שעם קבלת האיגרת ממשרד החוץ הישראלי ותשלום הפיצויים, הושגו התנאים הירדנים לחזרת צוות השגרירות לרבת עמון. על פי הדיווח, ממשלת ישראל התחייבה בנוסף להתחיל בהליכים משפטיים נגד המאבטח בשגרירות שהיה מעורב בתקרית, ובכך מילאה אחר התנאי השני של ממשלת ירדן. הירי בשני הירדנים הביא להפגנות זעם ברחבי הממלכה, ולמשבר הדיפלומטי החמור ביותר בין שתי המדינות, מאז נחתם הסכם השלום.
 
מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בירדן, אחרי התקרית. צילום: רויטרס
מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בירדן, אחרי התקרית. צילום: רויטרס

 
כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישר אתמול כי ישראל הביעה חרטה על תקרית הירי בירדן בה מאבטח ישראלי הרג שני אזרחים ירדנים לאחר שהותקף. נתניהו, בדרכו חזרה לארץ מביקורו בהודו, אמר כי ישראל תשלם פיצויים לממשלת ירדן אך לא למשפחות ההרוגים בתקרית. הוא הוסיף כי הקשרים חשובים לשתי המדינות וכי הם יחזרו לקדמותם.


ליברמן תקף את הרבנים אליהו ואבנר: "לא ישתתפו באירועים של צה"ל"


שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף היום בחריפות את דבריו של הרב הראשי של צפת שמואל אליהו נגד הרמטכ"ל ושל הרב אבינר נגד השירות המעורב וגם מתח ביקורת קשה על הגיבוי שהעניק להם הרב הראשי לישראל יצחק יוסף. הוא הודיע שבעקבות הדברים הקשים שנאמרו על ידם הם לא יופיעו במסגרות של צה"ל עד שיחזרו בהם. "כשאחד מהרבנים הראשיים קורא לא להתגייס לצה"ל וכשרב ראשי מלבה מה שקורה - זה בלתי נסבל". הוא הוסיף כי נשים תמיד היו בצבא עוד מימי דבורה נביאה ותמיד נלחמו. "נתתי הנחיה לצבא כי הרב הראשי לישראל, הרב אבינר והרב אליהו לא יוכלו לקחת חלק בשום אירוע במסגרת צה"ל. זה פשוט דבר בלתי סביר לתקוף את הצבא, לדבר נגד שירות, ואחר כך עוד להשתתף באירועים במסגרת צבאית".


 
בנוסף, התייחס ליברמן לחוק המרכולים ואמר: "מי שאומר שלחוק המרכולים אין משמעות טועה ומטעה". ליברמן הזהיר שחוק המרכולים "נתן פקודה להסתער, ומה שקורה באשדוד הוא תוצאה ישירה שלו".
 
"עד היום חיו כאן בהרמוניה, יוצרים חיכוך יתר ואווירה עכורה", הוא ציין והוסיף שחשוב שמגמה הזו לא תתפשט גם למקומות אחרים. "זו פגיעה משמעותית בחיים של אנשים רבים ובחוסן הלאומי של ישראל".


התקציב בארה"ב לא עבר - הממשל הושבת


בפעם הראשונה מאז שנת 2013, הממשל בארצות הברית הושבת הבוקר מאחר והצעת חוק התקציב לא עברה בסנאט. מהבית הלבן הוציאו הצהרה המאשימה את נציגי המפלגה הדמוקרטית בסנאט על כך שחסמו את החוק על מנת לגרום להשבתה כוללת ואמרו שלא ינהלו משא ומתן על נושאי ההגירה, שמהווים נושאי מפתח בשבילם.

800 אלף עובדי ממשל לא הגיעו לעבודתם ואיימו שימשיכו שלא להגיע עד שלא יוסדר נושא התקציב בסנאט. על פי החוק הפדרלי, הסוכנויות הממשלתיות יושבתו אם הקונגרס לא מצליח להשיג תקציב שיממן אותן. במסגרת ההשבתה, יישלחו מאות אלפי עובדים פדרלים "לא חיוניים" לחופשה זמנית ללא שכר.

בתוך כך, סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, התחיל את ביקורו באזור ונחת בקהיר. מחר הוא צפוי לנחות בישראל והרשימה המשותפת איימה שתחרים את נאומו במליאת הכנסת. "מדובר באדם מסוכן בעל חזון משיחי שכולל את חורבן האזור כולו שמגיע בשליחותו של אדם מסוכן אף יותר, פירומן פוליטי, גזען ומיזוגן שאסור שיהיה מתווה דרך באזורנו, הרשימה המשותפת כולה תחרים את נאומו במליאה", צייץ ח"כ עודה בטוויטר.


הלך לעולמו אלוף במיל' דורון רובין


אלוף במילואים דורון רובין נפטר הלילה בגיל 74. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים. רובין, מפקד שנחשב למוערך ביותר, שירת בצה"ל בין השנים 1963 ל-1991 ופיקד במהלכן על חטיבת הצנחנים, בית הספר לקצינים, עוצבת הפלדה והיה ראש חטיבת התורה והפיתוח במפקדת חילות השדה. רובין גם היה ממקימי היחידה המיוחדת מגלן.


אלוף במיל' דורון רובין
אלוף במיל' דורון רובין


כמח"ט הצנחנים רובין פיקד על סדרת פשיטות בלבנון ובהן מבצע "איש דמים", מבצע "מוביל" ומבצע "סיגל". שלושה ימים בלבד לפני מלחמת לבנון הראשונה, מונה רובין למפקד חטיבה 500 של חיל השריון. ב-1983 הוא מונה למפקד עוצבת הפלדה ופיקד על הגזרה המזרחית בלבנון עד לנסיגת צה"ל ב-1985.

בתפקידו הבא שרת בראש חטיבת התורה והפיתוח במפקדת חילות השדה. בינואר 1986 הקים את יחידת מגלן המתמחה בלוחמת נ"ט תוך שימוש באמל"ח מתקדם. בינואר 1987 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש מחלקת ההדרכה באגף המטה הכללי. בתקופתו יישם את "תוכנית ברק" להכשרת הקצונה הזוטרה בצה"ל.


אחרי הסערה: המונים הסתערו על החרמון


לאחר המערכת החורפית שפקדה את ישראל מיום חמישי והסתיימה אתמול בשעות הצהריים, אלפי מבקרים הגיעו היום החל משעות הבוקר המוקדמות לאתר החרמון. בהנהלת האתר ציינו כי הטמפרטורה במפלס התחתון הגיעה ל-0 מעלות ומזג האוויר היום בהיר וקר. גובה השלג עומד על 20 ס"מ במפלס התחתון וכ-30 ס"מ במפלס עליון.