יושב ראש הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה שב והודיע כי חברי הרשימה המשותפת יחרימו את נאום סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ביום שני בכנסת. הוא כתב היום (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי "מדובר באדם מסוכן בעל חזון משיחי שכולל את חורבן האזור כולו שמגיע בשליחותו של אדם מסוכן אף יותר, פירומן פוליטי, גזען ומיזוגן שאסור שיהיה מתווה דרך באזורנו, הרשימה המשותפת כולה תחרים את נאומו במליאה".
סגן הנשיא נחת אחר הצהריים במצרים, היעד הראשון בביקורו בן הארבעה ימים במזרח התיכון. הוא צפוי להגיע לישראל מחר בשעות הערב, וימריא לארצות הברית ביום שלישי בערב. מדובר בביקורו הראשון במזרח התיכון, והוא מתקיים למעלה מחצי שנה אחרי ביקורו של הנשיא טראמפ. 


 

הסיור במזרח התיכון מתקיים בצל ההשבתה של הממשל, זאת בשל העובדה שהצעת חוק התקציב לא עברה בסנאט. זו הפעם הראשונה מאז שנת 2013, שבה הממשל מושבת. הבית הלבן הוציאו הצהרה המאשימה את נציגי המפלגה הדמוקרטית בסנאט על כך שחסמו את החוק על מנת לגרום להשבתה כוללת ואמרו שלא ינהלו משא ומתן על נושאי ההגירה, שמהווים נושאי מפתח בשבילם.
בתוך כך, בכיר הרשות סאיב עריקאת אמר בראיון ל"כאן 11" כי "הרשות הפלסטינית תסכים שהממשל האמריקני ישוב לתווך בין ישראל לפלסטינים רק אם יחזור בו מההכרה בירושלים בירת ישראל". לדבריו, התנאי הוא ביטול ההחלטה, או אז תוכל ארה"ב לשוב ולמלא תפקיד בתהליך המדיני בין הצדדים.