מפגינים הגיעו הערב (שבת) לבית הכנסת "ניגוני חיים" בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה, שם מתפלל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הם הפריעו לו לקרוא קדיש לזכרה של אמו שנפטרה לפני כשבועיים, ויצרו פרובוקציה במקום אשר אילצה את אשתו להזעיק את המשטרה. 

מיד עם תחילת אמירת הקדיש, הם החלו לעורר מהומה במקום, צעקו לעברו, מה שמנע ממנו את אמירת הקדיש. שתי ניידות הוקפצו למקום וליוו את היועץ המשפטי לממשלה ואת רעייתו בדרכם חזרה הביתה, מרחק של כ-200 מטרים מבית הכנסת. 


עמוס עטיה, גבאי בית הכנסת "ניגוני חיים", שחזר את מה שאירע: "עוד לפני צאת השבת, וחשוב להדגיש - לפני צאת השבת, יצאתי החוצה, מבית הכנסת, כדי לראות אם ניתן לראות את הלבנה, לפני תחילת ברכת הלבנה. לתדהמתי ראיתי בחוץ שולחן עם נרות הבדלה כביכול, צלם של תקשורת ומי שנראתה כעתונאית עם מגאפון ביד ומספר מפגינים, כשהצלם מאיר עם הפרוז'קטור. הסברתי לו שאנחנו נמצאים במקום של תפילה וטרם יצאה השבת".
 
"באותו הרגע הגיע מביתו היועץ המשפטי לממשלה ביחד עם רעייתו. בשיא החוצפה ומתוך פרובוקציה לשמה, הצלם הפנה את המצלמה עם התאורה לעברם של מנדלבליט ורעייתו ואני מדגיש, עוד בטרם יצאה השבת. צעקתי לעברם, שהם מחללים את השבת ומבזים אותנו ושיניחו למנדלבליט. צריך להבין שהוא הגיע כדי לקרוא קדיש על אמו שנפטרה לאחרונה וגם את זה מנעו ממנו. המתפללים התחילו לצעוק לעברם. הניסו לתוך הרכב את הבן של מנדלבליט שהגיע למקום ביחד עם מאבטח, כדי למנוע חיכוך. המשטרה הגיעה למקום תוך שניות, אבל היועץ המשפטי לממשלה נאלץ להיעלם מהמקום. הוא עשה זאת כדי למנוע את חילול התפילה מהמתפללים עצמם וחזר לביתו. זו פשוט חוצפה מצד אנשים שבאים להפגין ורומסים את כבודם של אחרים".
 
דובר משרד המשפטים משה כהן התייחס לאירוע ואמר כי "הפרובוקציה הערב בבית הכנסת שבו מתפלל היועמ"ש בפתח תקווה, תוך כדי חילול השבת והפרעה למתפללים ראויה לכל גינוי. ממש בושה וחרפה. אלה אנשים קיצוניים שמפיצים הסתה ושקרים, ואין להם שום מעצורים. נחצים פה קוים אדומים".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "קווי המחאה הלגיטימית נחצים בתקופה האחרונה. הטרדה בשבת ובבית כנסת של היועמ"ש זו בריונות אלימה והתנהגות מבזה". ח"כ איציק שמולי אמר כי "גם במחאה סופר לגיטימית יש מעשים לא לגיטימיים. בושה!"
 
חברת הכנסת ציפי לבני צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "למפגינים נגד מנדלבליט בשבת בבית הכנסת בבואו לומר קדיש על אימו - לא הדרך ולא המקום".
 

יושב ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג התייחס לאירוע: "מזועזע מאטימות מפגינים חסרי רגישות שהפריעו ליועץ המשפטי בבואו להתפלל בבית הכנסת ולאמר קדיש על אמו ז"ל. מעשה חסר אנושיות. גם לחירות  ההפגנה הקדושה בדמוקרטיה הישראלית יש גבולות שאין לפרוץ".
 
בתנועה הקיבוצית הגיבו הערב בחריפות לאירוע. המזכ"ל ניר מאיר: "מזה מספר שבועות אנחנו קוראים לחברי הקיבוצים להצטרף למחאה נגד השחיתות השלטונית בצמתים בכל רחבי הארץ. מה שקרה הערב איננו הפגנה, אלא התנכלות מבישה לעובד ציבור בכיר, אותה אנחנו מגנים בכל תוקף. התנועה הקיבוצית ממשיכה במחאה נגד גרירת הרגליים של המערכת המשפטית, אבל אינה מקבלת את אובדן הרסן שבא לידי ביטוי בתופעה זו".