הרב שמואל אליהו התייחס הערב (שבת) לדברי שר הביטחון אביגדור ליברמן, לפיהם הוא לא יוזמן להופיע במסגרות צבאיות, ואמר כי "ליברמן מסית ומשקר במודע". לדבריו, הרבנים מעודדים את תלמידיהם להתגייס ליחידות היותר מובחרות. "הרבנים קוראים להם לא להשתתף ביחידות השדה המעורבות שבהם מורידים את הרף הצבאי בשביל לקדם אג'נדות פולטיות", אמר, "רק במשטרים חשוכים אסור לבקר את הצבא. אנחנו חיים במדינת ישראל". הוא הוסיף: "צה"ל הוא לא חברה פרטית של אביגדור ליברמן, אם הוא לא יתנצל ויבטל את הוראתו הוא יצטרך לעמוד מול תביעות משפטית, גם על שקריו".

בתוך כך, שר הפנים אריה דרעי אמר למקורביו במוצאי שבת: "אני עם אביגדור ליברמן גמרתי. ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו. אפילו לפיד האב, מגדולי שונאי הדת, לא העז לעשות. יש דברים שהם מעבר לכל ידידות אישית".
 
כזכור, מוקדם יותר היום שר הביטחון תקף בחריפות את דבריו של הרב אליהו נגד הרמטכ"ל ושל הרב אבינר נגד השירות המעורב וגם מתח ביקורת קשה על הגיבוי שהעניק להם הרב הראשי לישראל יצחק יוסף. הוא הודיע שבעקבות הדברים הקשים שנאמרו על ידם הם לא יופיעו במסגרות של צה"ל עד שיחזרו בהם. "כשאחד מהרבנים הראשיים קורא לא להתגייס לצה"ל וכשרב ראשי מלבה מה שקורה - זה בלתי נסבל". הוא הוסיף כי נשים תמיד היו בצבא עוד מימי דבורה נביאה ותמיד נלחמו. "נתתי הנחיה לצבא כי הרב הראשי לישראל, הרב אבינר והרב אליהו לא יוכלו לקחת חלק בשום אירוע במסגרת צה"ל. זה פשוט דבר בלתי סביר לתקוף את הצבא, לדבר נגד שירות, ואחר כך עוד להשתתף באירועים במסגרת צבאית".