מגעים לפגישה: בימים האחרונים החלו מגעים לקיום שיחת טלפון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למלך ירדן עבדאללה, ולאחר מכן לקיום פגישה בין שני המנהיגים, כך דווח הערב (שבת) בחדשות עשר. בין השניים חל נתק ממושך של מעל לחצי שנה, זאת מאז התקרית בשגירות ישראל בירדן, בה נהרגו שני ירדנים על ידי המאבטח הישראלי. בלשכת רה"מ סירבו להתייחס לדיווח.



מקורות ירדנים המקורבים למשפחות ההרוגים בשגרירות ישראל בעמאן, מסרו היום לעיתון "אל-ראד" כי ממשלת ישראל שילמה חמישה מיליון דולר למשפחות ג'ואודה וחמארנה, שקרוביהם נהרגו בתקרית הירי בשגרירות ירדן ביולי האחרון ולמשפחת השופט ראיד א-זעייתר, שנורה למוות במעבר אלנבי במרץ 2014 – 1.65 מיליון דולר בממוצע לכל משפחה. המקורות מסרו, כי ממשלת ירדן קיבלה את סכום הפיצויים והעבירה אותו למשפחות ההרוגים, שקיבלו את הפיצוי והבעת החרטה של ממשלת ישראל. 
 
העיתון הדגיש שעם קבלת האיגרת ממשרד החוץ הישראלי ותשלום הפיצויים, הושגו התנאים הירדנים לחזרת צוות השגרירות לרבת עמון. על פי הדיווח, ממשלת ישראל התחייבה בנוסף להתחיל בהליכים משפטיים נגד המאבטח בשגרירות שהיה מעורב בתקרית, ובכך מילאה אחר התנאי השני של ממשלת ירדן. הירי בשני הירדנים הביא להפגנות זעם ברחבי הממלכה, ולמשבר הדיפלומטי החמור ביותר בין שתי המדינות, מאז נחתם הסכם השלום.
 
מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בירדן, אחרי התקרית. צילום: רויטרס
מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בירדן, אחרי התקרית. צילום: רויטרס

 

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישר אתמול כי ישראל הביעה חרטה על תקרית הירי בירדן בה מאבטח ישראלי הרג שני אזרחים ירדנים לאחר שהותקף. נתניהו, בדרכו חזרה לארץ מביקורו בהודו, אמר כי ישראל תשלם פיצויים לממשלת ירדן אך לא למשפחות ההרוגים בתקרית. הוא הוסיף כי הקשרים חשובים לשתי המדינות וכי הם יחזרו לקדמותם.