ילדה כבת חמש נפטרה לאחר שפונתה אתמול לבית החולים מאיר בכפר סבא, כשהיא סובלת מחום גוף גבוה. מבית החולים נמסר היום (שבת) כי היא סבלה ממחלה זיהומית חריפה שהובילה תוך שעות ספורות לקריסת מערכות גופה. נעשו מאמצי החייאה מתקדמים עם הגעתה לבית החולים, אך מותה נקבע במקום. הועבר דיווח למשרד הבריאות, וניתנה הנחייה לתת טיפול אנטיביוטי מונע למי שהיה בקרבתה.

ד״ר איילת שלז, סגנית מנהל מיון ילדים בבית החולים מאיר, מלווה את המקרה בשני כובעים, שכן בתה היתה בגן עם הילדה שנפטרה. "הילדה נפטרה ביום שישי בשעות צהריים, ובשעות הערב כינסו את כל ההורים כדי לתת לכל הילדים את הטיפול המונע", הסבירה ד"ר שלז בשיחה עם "מעריב אונליין", "בשעות האלה מתקיים מפגש שני של הורי הגן עם פסיכולוגית, על מנת לקבל הסבר כיצד להעניק מענה רגשי מיטבי לילדים". היא היתה זו שהסבירה אמש להורים על חשיבות הטיפול המונע. 
לדבריה הרופאה, הילדה הגיעה ביום שישי בבוקר כשהיא כבר ללא רוח חיים. "איתרע מזלי והכרתי את הילדה הזאת", הסבירה, ד"ר שלז, "מהר מאוד הכנסנו אותה לחדר החייאה, יש שם צוות רב מטפלים שביצע בה החייאה מתקדמת. במהלך ההחייאה כן חזרו לה סימני חיים, דופק ולחץ דם". היא ציינה: "כשהיא היתה מספיק יציבה העלו אותה לטיפול נמרץ ושם המשיכו בהחייאה אבל היא היתה בשלב מתקדם של קריסת מערכות כך שלא ניתן היה להציל אותה". 

שלז ציינה "הילדה סבלה ממחלת חום מאוד קצרה, שנמשכה פחות מ-24 שעות, אלינו היא הגיע ללא רוח חיים. אין לנו פרטים יותר מדי על המחלה וגם ההורים לא ידעו לספר יותר מדי". הרופאה הסבירה כי "במקרה כזה מדווחים למשרד הבריאות, וההחלטה על המתן של הטיפול המונע הוא שלו".