נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו למחאה מול בית הכנסת של היועמ"ש אביחי מנדלבליט אמש בפ"ת: "הזדעזעתי עמוקות מאירועי אמש בפתח תקווה. למנוע מאדם להתפלל לעילוי נשמת אמו עד אשר יידרש לחילוץ בסיוע של מאבטח? זוהי רמיסה גסה של זכויות הפרט, חופש הדת, ובעיקר - של כללי ההגינות הבסיסיים שבין אדם לחברו". 

עוזרו הבכיר של מנדלבליט, ד"ר גיל לימון התייחס הבוקר בראיון בגלי צה"ל להפגנה שהתקיימה אמש בכניסה לבית הכנסת שבו מתפלל היועמ"ש, וסיפר על שיחתם הראשונה לאחר האירוע. "הוא סיפר לי שכשהגיע לבית הכנסת הוא ראה את השולחן של המפגינים, וברגע שהתקרב אליהם, הם הפנו אליו מצלמה עם פלאש", סיפר, "הוא לא רצה שהרגע המיוחד עבורו, של קריאת קדיש לזכר אמו, יהיה רגע של ריב אז הוא החליט לצאת עם הבן שלו מהדלת האחורית".
לדברי העוזר הבכיר, היועמ"ש לא היה נסער לאחר האירוע. "זה משהו מאוד מרגיז", הסביר, "אני חושב שנסער זו לא מילה מתאימה פה". הוא ציין כי "באופי שלו, מנדלבליט קר רוח, אבל בוודאי שזה הפריע לו". לדבריו, מדובר בחצייה של קווים אדומים, שצריכים להיות ברורים, בין הפגנה שמעבירה מסרים, לבין חדירה לא מכובדת למרחב האישי שלו ושל משפחתו, ולא בפעם הראשונה".

ד"ר לימון אמר כי הוא "שמח שהתקרית עוררה הד תקשורתי, ומקווה שהאירועים לא יחזור על עצמם. "צריך לומר שחל שינוי גדול בנושא, כי בתחילת הדרך ההפגנות היו מול הבית שלו", הסביר והוסיף כי "הדבר שהכי הפריע לו, זו הפגיעה במשפחה ובילדיו בני הארבע והשבע. באחד השבועות, הבת שלו קיבלה מכה ביד ובמוצאי שבת הם רצו לקחת אותה לבית החולים, וכשהם יצאו מהבית מפגין הגיע והאיר עליהם בפנס". 
הוא סיכם את דבריו וסיפר על היכרותם ארוכת השנים. "אני עובד איתו כבר 15 שנים, ובשנתיים האחרונות אני העוזר הבכיר שלו, ואני יכול להבטיח שהוא אדם ישר כמו סרגל ופרובוקציה לא יכולה להזיז אותו מדרך הישר", אמר, "ההפגנות לא מהוות פקטור עבורו וההחלטה תתקבל משיקולים משפטיים בלבד".