השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר היום (שני) בכאן ב' כי הוא "הפרובקציה המתוכננת צפויה. לא מאמין שיהיה צורך במאבטחים אמריקאים מאמין שסדרני הכנסת יספיקו. התמונות לא יוסיפו כבוד למדינת ישראל, בטח לא לחברי הכנסת הערבים להם אין כבוד. שמח שהוא החליט שהוא נואם בכנסת ושהוא לא נרתע מהבריונות והחוצפה של חברי הכנסת הערבים".



על החלטתם של הפלסטינים להחרים את הביקור של סגן נשיא ארצות הברית אמר ארדן "ההפסד הוא כל כולו של הפלסטינים. גם השמאל אומר שהם 'לא מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות'. יש כאן ממשל אמריקאי עם גישה מרעננת. הנשיא האמריקאי זיהה שאבו מאזן כנראה איננו פרטנר למשא ומתן ושלום וממשיך להחרים את ראש ממשלת ישראל.  אז טוב מאוד שהעבירו לפלסטינים מסר ברור שהזמן לא עובד רק נגד ישראל, אלא יתקבלו גם החלטות שונות ממה שהפלסטינים היו רוצים.



"סגן הנשיא פנס התקבל בכבוד גם במצרים וגם בירדן", המשיך ארדן, "הביקור חשוב לתיאום עמדות ולהסביר לו את עמדותינו לגבי ההסכם הנורא עם איראן. על מתווה שלום אפשרי של ממשל טראמפ אמר ארדן כי "אני חושב שהדבר הנכון הוא שכל עוד אבו מאזן המנהיג של העם הפלסטיני אין הגיון לשים תכנית על השולחן".



יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, התראיין גם הוא לכאן ב' ואמר כי פנס הוא "אוונגליסטי משיחי שמדבר על עוד מלחמה בין ישראל לפלסטינים. שכולנו נגיע לגיהינום ורק הוא והקבוצה שלו יגיעו לגן עדן. לא רק כאן הוא קיצוני אלא גם בארצות הברית. בא לחרחר ריב בין ישראל לפלסטינים. האם יכול להיות שלום עם שעבוד העם הפלסטיני. אנחנו רוצים שלום. אני מייצג את האינטרס האמיתי שלי ושלך. השלום הוא אינטרס שלי ושלך. מה שאני רוצה זה משהו אסטרטגי".