בבית המשפט המחוזי בתל אביב הסתיים היום (שני) הדיון בערעורו של העיתונאי יגאל סרנה, שנתבע ע"י ראש הממשלה ורעייתו בגין לשון הרע וחויב לשלם להם סכום של 100 אלף שקלים. השופטת אביגיל כהן הציעה לבאי כוחו של סרנה, עורכי הדין ליאור אפשטיין ואביגדור פלדמן, למשוך את הערעור, לאחר ששמעה את טענות הצדדים, אולם עורכי הדין סירבו ואמרו כי הם מעוניינים בפסק דין. "זה תיק שאין בו שום חדשנות, מהפשוטים ביותר שיש בתחום לשון הרע", אמרה השופטת, "אני חושבת שזה מיותר ואין סיבה לשלם עוד כסף".

בדיון טענו באי כוחו של סרנה כי "בית המשפט קבע כי כבודו של ראש הממשלה נפגע, כגבר או כאדם שאשתו יכולה להוציאו מהרכב, אולם ראש הממשלה אמר ששב"כ נפגע כי הפרסום מצביע על אוזלת ידם למנוע את הפעולה הזו. ראש הממשלה לא הצהיר כי נפגע מכך שהפרסום הצביע על כך שאשתו שולטת בו. בפרק המיוחס לכוונה לפגוע, בפסק הדין, לאו דווקא לפרסם המסוים שבתיק אלא לסדרת פרסומים קודמים".

בא כוחם של ראש הממשלה ורעייתו, עו"ד יוסי כהן, טען בדיון כי "ראש הממשלה יכול היה לתבוע עשרות פעמים, אך תבע רק כשנחצו קווים אדומים. בכתב ההגנה הציגו באי כוחו של הנתבעים סוג של סחיטה באיומים, באומרם - אם אתם רוצים תביעת דיבה, אנו נלך לכל מיני עניינים בהיסטוריה של ראש הממשלה ורעייתו". עו"ד כהן הוסיף ואמר בדיון "חבריי יודעים שאין להם סיכוי לזכות בערעור. מה שהם עושים זו הצגה לתקשורת, וזה בסדר, כך אנו חיים, אבל המערער עושה גם דברים חמורים - הכפשות ציניות וחצופות נגד ראש הממשלה ורעייתו".

בצאתו מהדיון אמר סרנה: "אני מקווה שבסופו של דבר יימצאו שופטים אמיצים שיעמדו מול הצונאמי של ההשתקה". כשנשאל מה יקרה אם יפסיד בערעור השיב סרנה: "ברור שנלך לעליון. זו הכוונה. לא ניעצר באמצע הדרך".

כזכור, על סרנה הוטל לשלם סכום של 115 אלף שקל לבני הזוג נתניהו, לאחר שבפוסט שכתב בפייסבוק טען כי ראש הממשלה "נזרק" משיירתו בכביש 1 במהלך ריב עם אשתו. "כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אשה אחת לא רוצה שהוא יישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השיגעון. הכו בתופים", כתב.