זה קל לאהוב כשהמצב מושלם, אבל יש מי שיגידו שאהבה אמיתית מוכחת דווקא ברגעים הכי קשים. על כך יוכלו להעיד בעל ואישה מניו-זילנד, שהצליחו לשרוד הכל - גם אובדן זיכרון יקר. בשבוע שעבר הציע מייקל ג'וייס נישואים בשנית לאשתו לינדה, לאחר שמחלה קשה גרמה לו לשכוח את חתונתם הראשונה.



מייקל, 68, ולינדה, 64, מגלזגו, אוקלנד, נישאו לפני 34 שנים, והיו זוג אוהב ומאושר לכל דבר. אך ב-2010 מחלת האלצהיימר בה אובחן מייקל גזלה ממנו רבים מזיכרונותיו היפים ביותר, גם את יום חתונתו. עם זאת, מייקל לא הסכים להשלים עם המצב והחליט ליצור זיכרון חדש, ולילה אחד הפתיע את אישתו עם הצעה מרגשת. לינדה סיפרה על ההצעה ל"דיילי מייל", ותיארה כיצד מייקל ניגש אליה, כשהוא נראה מאוד לחוץ. היא לקחה את ידיו ושאלה אותו מה קרה, ולזה ענה מייקל תוך שהוא מסתכל לתוך עיניה: "תינשאי לי"?".

"הייתה לי צמרמורת אך שמרתי על קור רוח ואמרתי לו 'יקירי, כן, אני אשמח להינשא לך'", סיפרה לינדה. היא הוסיפה שזו נראתה לה הזדמנות מצוינת לחדש את נדרי החתונה שלהם, והחלה לתכנן את האירוע. אבל ההפתעה הכי גדולה עבורה, לדבריה, הייתה שמייקל זכר שהציע לה נישואים וכן את חתונתם השנייה במשך שבוע. היא כינתה מצב זה כ"בלתי יאומן", בשל מצב: "בבוקר החתונה, שכבתי לצד מייקל והוא פקח את עיניו והמילים הראשונות שלו היו: היום זה היום".

בטקס החתונה המרגש של השניים נכחו 15 מבני משפחתם וחבריהם הקרובים, כמובן אלו שמייקל הצליח לזכור. "כבר אהבתי והערכתי אותו, עכשיו אני לחלוטין מלאת כבוד כלפיו", ספירה לינדה על חתונתה. "להתחתן מחדש עם אהבת חיי, היה היום המאושר בחיי".