התוכנית של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', "אופירה וברקו", לא מפסיקה לעורר סערות מהיום בו עלתה לשידור. לאחר סערת פיצוץ הראיון עם מני נפתלי, והראיון עם אשת הנדל"ן שהסתבכה ענבל אור - רשימה חלקית ביותר - מגיעה הסערה הבאה, בעקבות הראיון עם הדוגמנית סתיו סטרשקו ביום שישי האחרון. במהלך הראיון נשאלה סטרשקו שאלות מביכות ביותר, בעיקר מצד ברקוביץ' וגם מצד אסייג, והדבר עורר תגובות סוערות.



היום (שני) שלחה האגודה למען הלהט"ב בישראל, מכתב חריף לזכיינית קשת בה משודרת התוכנית, בדרישה בין היתר להתנצלות של צמד המגישים בפני קהילת הטרנסג'נדרים. עוד דורשים באגודה כי "תערך הדרכה בנושא רגישות וכבוד לאוכלוסיית הלהט"ב בפני צוות התוכנית". הם הוסיפו כי "למרכז

ניסיון רב בהעברת הדרכות כאלו, ונשמח לשתף פעולה ולהעביר הדרכה כזו גם עם צוותכם".

 



לטענת האגודה, במהלך הראיון "המרואיינים התמידו בשאלות חודרניות, משפילות ופוגעניות כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית כגון - "אבל איפה התמונות שהיית בן?", "מתי הפכת להיות מבן לבת? באיזה גיל?", "כמה אנשים כמוך יש בעולם? פה בארץ יש הרבה? את פוגשת הרבה כאלה?", "אבל אמרת שלא עשית ניתוח לשינוי מין, אז איך את יוצאת עם גברים?", "אם יושב עכשיו נער בבית והוא גם מת לצאת מהארון אבל לא להיות גיי רגיל, אלא גיי שנראה כמוך" ו-"את תחזרי להיות גבר בסוף או שאת הולכת עד הסוף להיות אשה?". 

לדברי האגודה, "השאלות שנשאלו במהלך הראיון, והאופן בו נאמרו נובעות מתוך עמדה חסרת ידע ורגישות כלפי הקהילה, ומתוך כך בעלות אופי פוגעני והתייחסות רדודה כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית והקהילה הגאה כולה. ונחדד – אופירה וברקוביץ' בשאלותיהם: "אבל אמרת שלא עשית ניתוח לשינוי מין, אז איך את יוצאת עם גברים?" וגם - "את תחזרי להיות גבר בסוף או את הולכת עד הסוף להיות אישה?" נותנים מקום לשאלות אשר עומדת מאחוריהן עמדה כי האישה הטרנסג'נדרית ללא ניתוח מלא לשינוי מין אינה "אישה אמיתית".

לסיום נכתב: "בעקבות זאת ובעקבות העובדה כי בקרב קהילת הלהט"ב האוכלוסייה אשר הינה הנפגעת והחשופה ביותר לאירועים של פגיעה, הדרה ואלימות הינה הקהילה הטרנסג'נדרית. היינו מקווים כי, קשת 12 ,אשר יש לה קהל צופים נרחב ומגוון תיקח חלק בקידום הקהילה הטרנסג'נדרית והקהילה הגאה ותנקוט במאמץ מיוחד ומשנה זהירות ביחס לאנשים טרנסג'נדרים". 

אייל ברקוביץ' מסר בתגובה: "אני מכבד כל אדם באשר הוא אדם והבהרתי זאת גם מספר פעמים במהלך השידור, ודאי שלא התכוונתי לפגוע בסתיו או באף אדם אחר".