האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה היום (שלישי) על רשימת המועמדים בשלל הקטגוריות בטקס האוסקר השנה. הסרט הישראלי פוקסטרוט, לא יהיה מועמד בטקס השנה. בנוסף, הסרט shape of water קיבל את מירב המועמדויות לפרסים בטקס - 13, כולל לסרט הטוב ביותר. דנקרק של כריסטופר נולאן מיד מאחוריו עם תשע מועמדויות.


בקטגוריית הסרט הטוב ביותר יתמודדו call me by your name, darkest hour, דנקרק, get out, lady bird  phantom thread, העיתון, the shape of water ושלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי.

בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה ביותר יתמודדו סאלי הוקינס (the shape of water), פרנסס מקדורמנד (שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי), מרגו רובי (i tonya), סירשה רונאן (lady bird) ומריל סטריפ (העיתון).

בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר יתמודדו טימותי שאלמה (call me by your name), דניאל דיי לואיס (phantom thread) דניאל קלויה (get out), גארי אולדמן (Darkest Hour ) ודנזל וושינגטון (roman j. israel esq).

בקטגוריית שחקניות המשנה יתמודדו מארי ג'י בלייג' (mudbound) אליסון ג'אני (i tonya), לסלי מאנוויל (phantom thread), לורי מטקאף  (lady bird)
ואוקטביה ספנסר (the shape of water)
 
בקטגוריית סרטי המשנה יתמודדו וויליאם דפו (the florida project), וודי הרלסון וסם רוקוול (שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי), ריצ'רד ג'נקינס (the shape of water), כריסטופר פלאמר (all the money in the world).

סרטו של שמואל מעוז עלה בחודש דצמבר האחרון לרשימת המועמדים הסופית בקטגוריית הסרט הזר. בדרך למעמד המכובד, עבר פוקסטרוט 92 סרטים, שיא של מועמדויות לאקדמיה. מעבר לפן האומנותי, פוקסטרוט עלה לכותרות גם בשל זאת שהפך למטרה של שרת התרבות מירי רגב, שטענה כי הוא מכפיש את חיילי צה"ל, וזאת בשל סצינה בה נראים חיילים יורים ברכב פלסטיני ומטייחים את המקרה.



בתגובה לזכייתו של הסרט בפסטיבל ונציה, הוציאה אז השרה הודעה חריגה בה היא טענה שהסרט, וסרטים ישראלים דומים נוספים משמשים כנשק תעמולה נגד ישראל. "למדינת ישראל יש את הצבא המוסרי בעולם שחייליו הצעירים נדרשים להתמודד עם מציאות מורכבת מידי יום. מצער שסרטים ישראלים המבקרים את מדינת ישראל פוגעים בשמה ובשם חיילי צה"ל זוכים כמעט אוטומטית לחיבוק ואהדה בעולם. מקומם שיוצרים ישראלים תורמים להסתה של הדור הצעיר כנגד הצבא המוסרי העולם תוך הטחת שקרים במסווה של עשייה אמנותית".
 
שרת התרבות הוסיפה: "טוב היה שאת התשואות הם היו קוטפים בזכות העשייה האמנותית בלבד. אלו הסרטים שנותנים רוח גבית לארגון ה-BDS ולעוכרי ישראל בכל רחבי העולם וזוכים לתשואות של אוייבנו". לדבריה, הזכייה של הסרט היא עוד הוכחה שאסור למדינה לממן סרטים שהופכים לנשק תעמולה בידי אויבנו קל וחומר שהם מחנכים ומגייסים את הדור הצעיר בעולם כנגד מדינת ישראל".