לקאיה שלום: לאחר שפורסם באחד מכלי התקשורת כי הכלבה קאיה של משפחת נתניהו מתה, פרסם היום (רביעי) אבנר נתניהו הודעת הרגעה, בה תמונה עם הכלבה כשהוא מציין כי הידיעה לא מדויקת והוא מודה לכולם על הדאגה. 



קאיה, כלבתם של משפחת נתניהו, אומצה על ידי המשפחה לאחר שננטשה על ידי בעליה הקודמים. אתי אלטמן ממייסדי "תנו לחיות לחיות", שסיפרה בעבר כי "בני משפחת נתניהו עשו מעשה חשוב מאין כמותו ולקחו לביתם כלבה מבוגרת וחולה. הם מטפלים בה במסירות. אני יודעת כמה כלבים מבוגרים ננטשים באכזריות על ידי הבעלים שלהם. תאמינו לי שאף אחד אחר לא היה לוקח אותה".



כזכור, קאיה עלתה לכותרות כשנשכה את חברת הכנסת שרן השכל ואת בעלה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, אור אלון, בטקס הדלקת נרות לחברי סיעת הליכוד בבית ראש הממשלה. בעקבות כך, שניהם קיבלו טיפול רפואי במקום. 





השכל, וטרינרית בהכשרתה, כתבה לאחר התקרית בחשבון הטוויטר הרשמי שלה: "לכל הדורשים בשלומי, כמי שהייתה לוכדת נחשים, ביס קטן מכלב לא מרגש אותי".

בני משפחת נתניהו עם קאיה. צילום: אינסטגרם
בני משפחת נתניהו עם קאיה. צילום: אינסטגרם


מאוחר יותר נכנסה הכלבה להסדר בעקבות התקרית. בעת האירוע פרסם ראש הממשלה פוסט עצוב בפייסבוק בו כתב כי "נאלצנו בצער למסור את קאיה להסגר, כמתחייב על פי החוק. בעקבות מקרה זה נחשפתי לסוגיית הסגרת הכלבים ומצאתי בה ליקויים שאינם עולים בקנה אחד עם ההיגיון והחמלה". אתי אלטמן, ממייסדות עמותת "תנו לחיות לחיות", יצאה אז להגנת הכלבה המאומצת של משפחת ראש הממשלה, וקראה שלא להכניס אותה להסגר.

לאחר חזרת הכלבה לביתה, נעשתה סגירת מעגל כשעמותת "תנו לחיות לחיות" פרסמה פוסט נרגש בפייסבוק, המברך את המשפחה על כך שלקחה את קאיה בחזרה, וציינה כי "בעשרות מקרים בהם כלב המשפחה נשך ובכך 'סיים את תפקידו' בבית. גם אחרי עשרה ימים בהסגר, כשניתן על פי חוק לחזור לקחת אותו הביתה- הוא נשאר שם לתמיד".