עורך הדין איתמר בן גביר ועיתונאי "הארץ" גדעון לוי התעמתו היום (שלישי) בתכניתם של דרור רפאל, ניסים משעל וספי עובדיהב-103FM, סביב פרשת יהונתן גפן.  במסגרת זו כינה לוי את ליברמן "איש רקוב", וטען כי "זכותו של יהונתן גפן לכתוב מה שהוא רוצה". העו"ד השיב: "נפלת על השכל, אתה נזק מהלך לעם ישראל".



לוי, שהסכים עם ההשוואה, אמר: "אני לא בטוח שהשר ליברמן יכול להוריד הנחיה שכזו, ובמידה שכן - זו הוכחה נוספת לכך שיש לסגור את התחנה הצבאית. אני לא צריך שטיפוסים כמו אביגדור ליברמן יקבעו את מי צריך לשדר בתחנה ואת מי לא. העובדה שהאיש הרקוב הזה קובע הלכות מוסריות היה דבר פסול".



"לגופו של עניין", המשיך לוי, "זכותו של יהונתן גפן לכתוב מה שהוא רוצה ומחובתה של גלי צה"ל לשדר את כל מה שראוי מבחינת איכות אמנותית. ההשוואה שלו אולי מקוממת, אך אותי מקוממת העובדה שהנערה הזו נמצאת כבר חודש בכלא בעקבות מעשה התנגדות לכובש שאין לגיטימי ממנו".



לשיחה הצטרף בשלב בן גביר, שטען: "מוזר לי שבשנת 2005 ישבו בכלא פעילות ימין על כך שהם מחאו והפגינו, ואנשי השמאל, כולל גדעון לוי, לא יצאו להגנתן כפי שהם יוצאים כיום להגן על הנערה הזו. אני חושב שההחלטה של ליברמן היא נכונה. לא צריך לתת למי שמבזה את עם ישראל ואת ההיסטוריה היהודית לשדר בגלי צה"ל. יש הבדל בין אלו שמתקוממים בעד מדינת ישראל לאלו שפועלים נגדה - יש לזה השפעה ישירה על חופש הביטוי. יש חופש ביטוי לאזרחי ישראל הנאמנים ולאזרחי ישראל שרוצים להשמיד את המדינה".



 


כשנשאל אם יהונתן גפן הוא אויב ישראל שמעוניין להשמיד את המדינה השיב: "מי שמשווה את תמימי לאנה פרנק התחלק על השכל או שהוא עבר לצד של האויבים. אני שומע את גדעון לוי ולא יכול לתפוס איך הוא אומר דברים שכאלה, אתה נפלת על השכל ועברת צד. ככל שהשנים עוברות אתה נהיה קיצוני יותר ויותר. דעתך משתבשת עליך ואני יכול להמליץ לך על מטפלים. אתה מבזה את ההיסטוריה של עם ישראל, פוגע בה ובחיילי צה"ל. אתה נזק מהלך לעם ישראל. כשרזי ברקאי החרים את ברוך מרזל לא שמענו את גדעון לוי, הצביעות נשפכת מכם השמאלנים".

עיתונאי הארץ השיב: "כל אחת מהנשים הללו נעמדה מול הכובש שלה והתנגדה. כל אחת היא גיבורה. איתמר לא יצליח להרגיז אותי ואני דווקא מחבב אותו על הכנות שלו ועל כך שהוא לא מגלגל עיניים. מבחן ההיסטוריה יגלה יום אחד שגרמתם נזק למדינה הזו יותר מכל השמאלנים. אני מודה לך על הדאגה לבריאותי, אך אנשים קיצוניים כמוך גרמו לנו לנזק שלא נראה שהוא בר תיקון עוד. אם יהונתן גפן לא ישודר בגל"צ היחידים שייפגעו מכך יהיו אנשי גלי צה"ל. תאר לעצמך שתחנת רדיו לא תשדר את השיר 'הנסיך הקטן'. הלוואי והתחנה לא תשדר את שיריו של יהונתן גפן, פעולה שכזו תאיץ את מה שאני אומר כל הזמן - זו אינה תחנת שידור אלא קול תעמולה של צה"ל".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן