המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי גובשה תשתית ראייתית נגד בעלי תפקידים במפלגת בל"ד, בהם ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי וג'ומעה אזברגה, כל אחד לפי חלקו, בחשד למעורבות בעבירות מתחום טוהר המידות, קבלת דבר במרמה, זיוף, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות נוספות. התיק הועבר לפרקליטות.



בהודעה הרשמית נמסר כי "משטרת ישראל סיימה חקירה נרחבת בעניינה של מפלגת בל"ד ובעלי תפקידים מרכזיים אחרים בחשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות וכן עבירות נוספות".



"במסגרת החקירה", כך נטען, "נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות נבחרי ציבור. החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ועניינה דיווחים שהועברו למבקר המדינה על ידי המפלגה בנוגע לכספי תרומות בבחירות 2013 ובנוגע לדיווחים על הוצאות בבחירות 2015".



ח"כ אזברגה
ח"כ אזברגה



עוד צוין כי "עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד בעלי תפקידים במפלגה, כל אחד על פי חלקו לביסוס החשד למעורבות תיק החקירה הועבר לעיון הפרקליטות לצורך עיון והחלטה".



כזכור, בספטמבר 2016 המשטרה פשטה על מספר זירות וביצעה חיפושים, בין היתר במטה המפלגה בנצרת, ועיכבה לחקירה למעלה מ-20 חשודים מאזורים שונים בארץ, בהם בכירים ופעילים במפלגה, עורכי דין ורואי חשבון, בחשד למעורבות בביצוע שורת עבירות מרמה בהקשר לכספים שהתקבלו במפלגה ושימשו למימון פעילותה.



בעקבות הפשיטה קיימו נציגי בל"ד מסיבת עיתונאים בנצרת, בה נמסר כי "מדובר ברדיפה פוליטית". לדבריהם, "הגל הזה מיועד להטיל טרור ומורא על הציבור הערבי ועל הפעילות הפוליטית שלנו, כי אנחנו יודעים מהניסיון רב שנים איך מטפלים כביכול בהאשמות המופנית כלפי הציבור הערבי".



מבל"ד נמסר כי מדובר ברדיפת פוליטית: "זו הסלמה מסוכנת ברדיפה הפוליטית נגד הנהגת הציבור הערבי, בהמשך להסתה הפרועה של פוליטיקאים נגד מפלגות ערביות. בל"ד דוחה בתוקף את החשדות לכאורה נגד פעיליה או חבריה. המשטרה מנסה להפוך עניין מנהלי או אי סדרים כספיים לכאורה במערכת הבחירות לעניין פלילי כדי לאזן המלצות בעניין נתניהו. חשוב לציין כי אף אחד בבל"ד לא נחשד או נחקר על קבלת טובות הנאה או כספים לעצמו. בל״ד בטוחה שבסופו של יום החשדות יתבררו כמופרכות".