אזהרת צונאמי פורסמה היום (שלישי) בחוף המערבי של ארצות הבירת וקנדה  - עד איי הוואי - בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 7.9 במפרץ אלסקה, והוסרה בהמשך. רדיו מקומי באי קודיאק שבאלסקה, קרוב למוקד הרעש, הפציר במאזינים להתרחק מאזורי החוף. על פי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית, מוקד הרעש היה במרחק של 250 ק"מ דרומית-מזרחית לצ'יניאק, אלסקה, בעומק של 25 ק"מ. מאוחר יותר בוטלה האזהרת הצונאמי לגבי הוואי. 




שירותי החירום של העיר אנקורג' פרסמו אזהרה, לפיה, אם אתם נמצאים באזורי החוף, התרחקו מהם או עלו למקום גבוה. אזהרות צונאמי משמעותן שיייתכן שיהיו - או שכבר יש - הצפות משמעותיות.

מוקד רעידת האדמה באלסקה. צילום: המרכז לאזהרות צונאמי באוקיינוס השקט
מוקד רעידת האדמה באלסקה. צילום: המרכז לאזהרות צונאמי באוקיינוס השקט
ממרכז אזהרות הצונאמי בחוף האוקיינוס השקט נמסר כי "בהתבסס על כל המידע שברשותנו, ייתכן שרעידת האדמה גרמה לצונאמי שעלול להיות הרסני לאזורים בחוף המערבי, גם הרחק ממוקד הרעש". אם אגן יווצר צונאמי, ההערכה שהוא יגיע להוואי אחר הצהריים שעון ישראל.
כתבת כאן ב' בוונקובר סיפרה: "לא הרגשנו את רעידת האדמה, אבל יכול להיות שבמגדלים הרגישו יותר. מה שכן, כל אזור החוף המזרחי של האי ונקובר, הוא מעין שובר גלים ענק, שמגונן עלינו מהצונאמי, אבל הם עשויים להתכסות לגמרי במים. האי ונקובר הוא בערך בגודל של מדינת ישראל, וזאת הצורה גם. יש הרבה איים קטנים שעשויים להיפגע. נשמעו אזעקות רבות למקומות הקרובים והחל הפינוי".

ביפן, מצדו השני של האוקיינוס השקט, נמסר כי השירות המטאורולוגי שלה עוקב אחר המצב, אך לא הוציא אזהרת צונאמי.