שרת התרבות חוגגת את המכה לפוקסטרוט: בראיון שהעניקה הערב (שלישי) השרה מירי רגב בגלי צה"ל, היא הביעה את סיפוקה מכך שסרטו של שמוליק מעוז, פוקסטרוט, לא יועמד לפרס האוסקר לסרט הזר. "לא רק שאני שמחה מכך שפוקסטרוט לא עלה לאוסקר, ההחלטה הזאת מנעה מאיתנו מפח נפש", אמרה שרת התרבות והסבירה כי "סרט שפוגע בשם צה"ל ומציג את חיילי צה"ל כרוצחים ופוגע בשמו הטוב של הצבא, לא יכול לייצג את ישראל". 



לאחר שנשאלה בתגובה האם כשרת התרבות, היא לא אמורה להיות מאוכזבת מכך שהקולנוע הישראלי איבד אפשרות לחשיפה והצלחה, ציינה רגב כי היא מעולם לא התייחסה לסרט מבחינה אומנותית, וכי בתקופתה עלה תקציב משרדה למעל למיליארד שקל. בנוסף לכך היא הזכירה כי במסגרת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודו, נחתם הסכם שיתוף פעולה עם תעשיית הקולנוע המקומית הגדולה, "בוליווד", הסכם שאמור להכניס כסף רב לקולנוע הישראלי ולספק לעובדי התעשייה הישראלים הזדמנויות עבודה רבות. 



"נטו נאמנות למדינת ישראל"



השרה רגב התייחסה גם להודעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי אין בסמכותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לקבוע שלא לשדר את שיריו של יהונתן גפן בגלי צה"ל. כזכור, המשורר הישראלי השווה מוקדם יותר היום בין הנערה עהד תמימי, שנעצרה לאחר שסטרה לחייל צה"ל, לבין ז'אן ד'ארק, חנה סנש ואנה פרנק. 



"גלי צה"ל הוא מוסד ציבורי", אמרה השרה, והציעה לשר הביטחון להצטרף אליה בהצעת חוק "נאמנות בתרבות", "אם ליברמן רוצה להצטרף בתכנים, צריך לעשות את זה בחקיקה". לדבריה, היא לא תחרים את יהונתן גפן, "אבל תקציב ציבורי צריך להיות מחולק בשום שכל, לא נכון שיחולק לגורמים כאלה, אם הוא רוצה להיות המשורר הלאומי של פלסטין, בהצלחה. אנחנו צריכים להביא נטו נאמנות למדינת ישראל".