אתמול חשפו בחדשות 10 את עדותו של עד המדינה בפרשות 1,000 ו-2,000 - ארי הרו במשטרה, בהקשר לשיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מקורבו המיליארדר ארנון מילצ'ן. כתב המשפטים של הערוץ, ברוך קרא פירט היום (רביעי) אצל ניסים משעל ב-103FM: "ליועץ המשפטי לממשלה היה מאוד חשוב לזוז מהפאזה של תיק המתנות בלבד' שנמצא בשאלה משפטית שנויה במחלוקת שלמשפט הישראלי אין תשובה חד משמעית עליה. לכן היה לו חשוב לחזק את מרכיב האינטרסים. עדות ארי הרו אפשרה המחשה ציורית של הדברים המשתלבים אחד עם השני. ארי הרו מתאר מפגש בו הוא היה נוכח שעוסק בבקשה של מילצ'ן מנתניהו לחדש את הוויזה מארצות הברית שנשללה ממנו, באותה פגישה ממש נתניהו שואל את מילצ'ן אם הוא הביא לו את הסיגרים".



"זהו שוחד!", אמר ניסים משעל, "ראש הממשלה מציע לסדר למילצ'ן ויזה, ואף מדבר עם שר החוץ האמריקאי על הוויזה הזו, ובאותה נשימה שואל מה לגבי הסיגריות שלו. זה שוחד קלאסי". ענה לו ברוכי: "זה מאוד תלוי בפרשן המשפטי שיסתכל על הסיטואציה. עמדתך דומה לזו של חוקרי המשטרה ולכן עושה הרושם שבחודש הקרוב הם הולכים להמליץ להעמיד לדין בעבירת שוחד. אמנם ההחלטה הסופית של היועץ תהיה רק בעוד חצי שנה אך אני משוכנע שאין סיכוי שהיועץ המשפטי יחליט על כתב אישום על בעבירת שוחד". 

קרא הסביר: "כשמחליטים על עבירת שוחד יש להוכיח שאדם נתן מתנה תמורת פעולה מסוימת. יש להוכיח שהעובדה שמילצ'ן מספק לנתניהו סיגרים הינם בעקבות הידיעה שהוא יעזור לו. המובהקות לשיטת היועץ המשפטי לממשלה צריכה להיות הרבה יותר חזקה. אם הייתה תמורה אכן היה מדובר בשוחד, במקרה הזה מדובר על אינטרסים ולכן יחליטו כנראה על עבירה של הפרת אמונים בלבד. לתחושתי החלטתו של היועץ המשפטי נתונה לשינויים והפרקליטה למיסוי וכלכלה מאוד תשפיע על מסקנותיו. בכל מקרה חשוב לזכור שיש עוד חצי שנה לפחות עד שהוא יקבל החלטה בנושא".
עריכה: איתמר זיגלמן