דובר צה"ל רונן מנליס התראיין היום (רביעי) לתוכניתו של רוני דניאל ב-103FM וטען כי למרות הביקורת מכיוון רבני הציונות הדתית, פקודת השירות המשותף, מוכיחה את עצמה ביום יום. "במקרה אתה מדבר איתי בסיור ביהודה ושומרון. אני רואה פה לוחמים ולוחמות, יהודים ושאינם יהודים, דתיים ושאינם דתיים, מעיר ומהכפר, אני לא יודע להבדיל ביניהם, ולכולם - משימת הביטחון לנגד עיניהם", הוא אמר.
"יש פה שירות משותף דה פקטו, השיח התקשורתי לא מחובר לשטח, שבמחסום עומדים יחד חיילים וחיילות יש פה אלפי משרתים שמוכיחים שצה"ל הוא צבא העם הממלכתי", המשיך מנליס, והוסיף: "לגבי פקודת השירות המשותף, היא נחתמה לפני שנה ושלושה חודשים ועודכנה לאחרונה שוב. הפקודה נועדה לדבר אחד, לממש את הייעוד המבצעי של צה"ל ולאפשר לו להיות צבא עם ממלכתי של כולם. מעבר לתמיכה שהיא זכתה רחבה מגורמים רבים, אנחנו רואים את הביצוע שלה בשטח גם בסיורים שלי, גם של מפקדים אחרים, אין בעיה במימוש שלה".

"אני רוצה להגיד משהו על המוטיבציה", הדגיש דובר צה"ל, "אני חושב שכל ניסיון לקשור בין הפקודה לבעיית מוטיבציה משולל כל יסוד. במקומות בהם היא ממומשת אין בעיית מוטיבציה, יש עודף מוטיבציה, במקומות בהם יש אתגר למוטיבציה, אין בעיית שירות משותף. החיבור הזה בין הפקודה לירידת מוטיבציה הוא משולל יסוד".
 



בתשובה לשאלה האם הפקודה נוסחה בדו שיח עם רבנים וראשי קהילות דתיות בישראל, ענה דובר צה"ל כי הפקודה "נכתבה על פי צרכי הצבא ולפי איך שהרמטכ"ל חושב שצריך לנהל אותו. במהלך המימוש שלו דיברנו עם חיילים בצה"ל וגם עם רבנים, נציגי ארגונים, אבל ההחלטה הייתה של הצבא", וכאשר נשאל בקשר להתבטאויות של רבנים, אשר קראו לרמטכ"ל גדי איזנקוט להתפטר, סירב מנליס להתייחס לרבנים ספציפיים, אך אמר: "מי שנושא משרה ציבורית, יש לדברים שלו השפעה ואנשים מקשיבים לו, צריך להימנע מאמירות מיותרות. אמירות שעדיף שלא היו נאמרות, בוודאי לא כלפי אדם שהקדיש 40 שנה יום ולילה לביטחון ישראל".



לבסוף  אמר מנליס כי הפגישה בין הרב הצבאי הראשי אייל קרים, לבין הראשון לציון הרב יצחק יוסף לא בוטלה בגלל אף הנחייה של אף גורם, והיא בוטלה בגלל נסיבות טכניות וכבר נקבעה פגישה חדשה במקומה, והבהיר כי אין "הנחייה שלא להיפגש עם הרב הראשי לישראל".