רוב האנשים עובדים כי הם צריכים, ורק חולמים על זכייה בלוטו או כל דבר אחר שיאפשר להם לפרוש וליהנות מהחיים. עם זאת, יש ברי מזל שלא נדרשו לעבוד יום בחייהם, ומחליטים למצוא עבודה סתם בשביל הכיף. זה לפחות מה שעשתה סבתא אחת, שהחלה לעבוד במקדונלדס בזמן שחברותיה כבר מזמן פרשו למשחקי הבינגו והברידג' וערבי השירה בציבור.

אמאדאם גוה גווק אנג, נחשבה לאחת העובדות הוותיקות ביותר במקדונלדס בסינגפור. היא נפטרה השבוע בגיל 90, לאחר מאבק במחלת סרטן המעי. לצד הצער על אובדנה, בני משפחתה סיפרו שנהנתה מכל רגע בעבודתה, ונשארה בה עד הרגע האחרון, כשכבר הייתה חלשה מידי. היא הותירה אחריה שלושה ילדים, תשעה נכדים ו-13 נינים, שלעד יזכרו אותה כאישה חרוצה ועצמאית.
 
בנה נזכר השבוע ברגע בו אמו סיפרה להם שהיא מתכננת לעבוד במקדונלדס, שהותיר את המשפחה בהלם מוחלט. זה היה אי שם בשנת 1998, כשגווק אנג כבר הייתה בשנות ה-70 לחייה, ולא היה חסר לה דבר, גם לא כסף. "רצינו שהיא תישאר בבית ותהנה מהחיים אבל היא אמרה שהיא משועממת בבית", סיפר בנה, טאן פור יאנג, 71, לחדשות Lianhe Wanbao. "היא אמרה לנו שבמקדונלדס היא יכולה לדבר עם סבתות נוספות כמוה".
 
רצתה לעבוד כי השתעממה בבית. גווק אנג, צילום מסך
רצתה לעבוד כי השתעממה בבית. גווק אנג, צילום מסך

זו הייתה העבודה הראשונה שלה, לאחר שכל חייה הייתה עקרת בית, וטיפלה בשלושת ילדיה. הכי קרוב לעבודה עבור דווק אנג היה כשהתנדבה לעזור לחיילים בריטיים בשנות ה-50 וה-60, במחנה בריטי בסינגפור. אבל, לאחר שילדיה כבר גדלו ועזבו את הבית, גווק אנג חשה בודדה ומשועממת. הפתרון לכך מבחינתה היה למצוא עבודה.



הסבתא החביבה בוודאי לא תכננה זאת, אך במהרה מצאה עצמה עם ותק של קרוב ל-20 שנים במקדונלדס. היא אף הפכה לסמל מקומי לכך שגם אדם מבוגר יכול לשמור על אורח חיים עצמאי ופעיל. "אמא שלי באמת אהבה את העצמאות שלה ומעולם לא ביקשה מאיתנו, ילדיה, כסף", סיפר בנה. "היא גם שמרה את התעודות והפרסים שקיבלה מהעבודה בזהירות, והתייחסה אליהם כאל אוצרות".