בשם האב: סערה ציבורית גדולה שטפה את הארץ ביומיים האחרונים כשיהונתן גפן העלה את חמתו של השר אביגדור ליברמן בעקבות שיר שנוי במחלוקת שכתב והעלה לחשבון האינסטגרם שלו. בשיר כתב גפן כי יבוא יום ובוא תעמוד עהאד תמימי באותה שורה עם דמויות נשיות אמיצות כגון ז'אן דארק, חנה סנש ואנה פרנק. הערב (רביעי), בנו, הזמר המצליח אביב גפן מגיב לראשונה בפוסט בפייסבוק תחת הכותרת: "מכתב פתוח לאביגדור ליברמן".



"אני בטוח שלא קל לך וליבי איתך, התחלת לרדוף אחרי כבשים אבל גם להם הפסדת", כתב גפן. "כל זמן שאתה שר הבטחון אז הנייה והשירים של אבא יכולים לישון בשקט. כשהסקרים שלך צונחים והפאניקה עולה וכשהאג׳נדה החילונית שלך נופלת בין כסאות חוק המרכולים וכשמעל הכל התדמית המאיימת שלך שעזרה לך לפרוץ בהתחלה לא מחזיקה בעידן הטראמפיזם והפכה את כושר ההרתעה שלך למיושנת רכה ורופסת".





"משפחתי כוללת שר בטחון אחד, שראה את בטחון ישראל למרחקים ארוכים רק עם עין אחת וניצח את ארצות ערב. הוא נחשב לגיבור בזמן שאתה גיבור רק בדיבורים וכשזה מגיע למעשים אז הדבר היחיד שהצלחת לעשות זה להיות מורשע בהכאת ילד, שזה אגב הדבר הכי קרוב לצל״ש שהגעת. (אין צורך בכפיים מירי). במקום להלחם בהדתה אתה נלחם בשירים, כשבניגוד למפלגות חרדיות שירים לא מרביצים חזרה".



"ישראל היא גם ביתנו וזה לא רק הבית שלך,של סטס ופאינה אז תפסיקו לפרק את הפאנלים בחדר מדרגות ולקחת הביתה", הוסיף הזמר. "אפשר להתווכח על ניסוחים מוצלחים יותר או פחות אבל עדיין, גם אם זו המנה הכי פחות טעימה היא נמצאת בתפריט של הדמוקרטיה בשני הצדדים. מלבד זה שאבא היה קצין בצנחנים הוא גם משורר וסאטיריקן, כן אביגדור יש אשכרה כזאת עבודה לבקר ולעקוץ את המקום שאתה חי בו, בישראל זה (עדיין) נקרא 'חופש הביטוי' או כמו שאתה קורא לזה או יותר נכון 'מספין' את זה ל'עוכר ישראל'".



"חובתינו לשמור ולשמר את זכות המחאה גם אם היא לא עולה בקנה אחד עם הדעה האישית שלנו", סיים גפן. "השירים של ויקטור צוי וויסוצקי ניצחו משטרים אפלים למרות שהוחרמו. אמנים כפי שאתה יודע זה קצת כמו שרי הבטחון של המילים ואנחנו שומרים שלא יחפרו לנו מנהרות חשוכות של חרמות ושתיקה".