לרגל יום השואה הבינלאומי הגישה ח”כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הצעת חוק המבקשת למנוע את כניסתם של ניאו-נאצים ואנטישמיים לישראל. "השבוע אנו מציינים את יום השואה הבינלאומי בישראל וברחבי העולם. לצערנו, האנטישמיות לא רק שלא נעלמה - היא מתגברת. תנועות ומפלגות ניאו-נאציות ואנטישמיות פועלות באירופה, ארה"ב וקנדה, חבריהן מאדירים את היטלר, מסיתים נגד יהודים וכל אלה שתופסים אותם כזרים, פוגעים בבתי קברות יהודיים וקוראים לפעולות אלימות כנגד היהודים. מדינת ישראל היא המענה שלנו לאנטישמיות - בית לכל יהודי באשר הוא, ולבית שלנו לא נכניס ניאו-נאצים. זאת מטרתה של הצעת החוק שלי", הסבירה חברת הכנסת.


לדבריה, "דוח המגמות והתקריות האנטישמיות שהוצג על ידי משרד התפוצות מראה תמונה עגומה: 73 שנים לאחר השואה, שוב האנטישמיות ושנאת היהודים מרימה את ראשה המכוער. לנו אסור לעמוד מנגד".

"

ח"כ קסניה סבטלובה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ קסניה סבטלובה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברת הכנסת ציינה למשל כיצד זכה ראש מפלגת החופש האוסטרית, היינץ־כריסטיאן שטראכה ל"ביקור מלכים" בישראל בהזמנת בכירי הליכוד יותר מפעם אחת. השר אקוניס ומועצת יש”ע אירחו כאן ב-2014 בכירים ממפלגת “האינטרס הפלמי” הבלגית שראשיה הזדהו עם הנאצים, משלחת ניאו-נאצית מרוסיה בקרה ב-2011 בכנסת וביד ושם, ולא חסרות עוד דוגמאות של אירוח אנשים המציגים עצמם כ”תומכי ישראל” מסיבות טקטיות, אך בביתם שלהם לא מסתירים מה הם חושבים על יהודים".

"לפני מספר חודשים עבר בכנסת חוק האוסר את כניסתם לישראל לאלו שתומכים ב-BDS, אך החוק הזה במקרה או לא במקרה לא מתייחס כלל לפעילים ניאו-נאצים שחברים בתנועות ומפלגות ניאו-נאציות שיכולים להמשיך להיכנס לישראל באין מפריע. הצעת החוק שהגשתי, עליה חתומים חברי כנסת ממרבית סיעות הבית, תשנה את זה”.