נשיא סוריה, בשאר אל אסד איים לתקוף את שדה התעופה בן גוריון בעזרת טילי סקאד אם ישראל תתקוף בשטחה שוב, כך דיווח הערב (שבת) העיתון א-דאר הלבנוני שנחשב למקורב לממשל הסורי. על פי הדיווח, במהלך השיחה התרעם הנשיא הסורי על הפעולות המיוחסות לישראל שכוללות הפצצת בסיסים, מחסני תחמושת ושיירות נשק שסוריה ואמר כי מדובר בעניין של "כבוד לאומי".



"כבודה של סוריה מעל לכל", אמר אסד על פי הדיווח למי שנחשב לפטרונו, והוסיף: "אם ישראל יפציצו שוב את דמשק, נשגר שני טילי סקאד לעבר שדה התעופה הבינלאומי שלה". בתגובה לכך אמר פוטין כי הוא ישוחח על כך עם ישראל. כזכור, בתחילת חודש ינואר, לאחר תקיפה אווירית נוספת שיוחסה לישראל באזור דמשק, התקיים דיון בקבינט המדיני ביטחוני בנוגע למתיחות בצפון, שם הביעו חשש מפני התלקחות בגבול הצפון, תוך כדי הנחה כי תרחיש של מלחמה מלאה עדיין רחוק. 




הנשיא אסד ומקבילו הרוסי פוטין. צילום: רויטרס
הנשיא אסד ומקבילו הרוסי פוטין. צילום: רויטרס



מחפשים את הנשק המדויק בערמת השחת



מבחינת ישראל, בערימת השחת העצומה של מאגרי הנשק והמשלוחים האדירים שמגיעים לסוריה, בעיקר מאיראן, אבל גם מרוסיה, המחט שמחפשים היא הנשק המדויק, ארוך הטווח, שצפוי לשנות את פני המלחמה הבאה. הנשק הזה, יחד עם יצירת מסדרון קרקעי מאיראן ועד סוריה, והקמת מוצבי קבע איראניים, הם שעומדים מן הסתם בראש אתגרי המודיעין הישראלי נכון להיום. ניתן להניח שכאשר מושג פיצוח מודיעיני, בהתאם לקווים האדומים, ישראל תוקפת.



האיראנים מבינים היטב שהמודיעין הישראלי יושב לא רע על מסלולי הברחות אמצעי הלחימה שלהם, ולכן בשנתיים האחרונות הם משקיעים משאבים רבים בהעברת מפעלי הייצור לסוריה.