חבר הכנסת דוד ביטן שמר על זכות השתיקה בחקירתו השישית, שנמשכה כשעתיים, והתקיימה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה. "למעריב אונליין" נודע, כי עורך דינו אפרים דמרי תדרך את ביטן לבקש לקיים עימות עם משה יוסף ודרור גלזר. השניים, שנחשבים לדמויות מרכזיות בחקירה, והעידו נגדו במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. עם זאת, בעת שישב מול החוקרים החליט להשתמש בטקטיקה שבה נקט גם בחקירה הקודמת, ושלף את הפתק הידוע והבהיר כי הוא מתכוון לשמור על זכות השתיקה. במסגרת הפרשה, מיוחסות לביטן מעורבות בעבירות שחיתות חמורות לרבות שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא נחקר במשך כשעתיים.



נודע כי ח"כ ביטן שקיבל את ההודעה מפרקליטו עו"ד אפרים דמרי, שוקל באם לשתף פעולה עם חוקרי היאח"ה וזאת אחרי שבשתי החקירות הקודמות שלו שמר על זכות השתיקה. יתרה מכך, בחקירה האחרונה , שלף ח"כ ביטן מכתב שהכין בביתו מבעוד מועד ובו נכתב כי בחר לשמור על זכות השתיקה "בגלל הלחץ שאתם מפעילים על עדים למסור עדות שקר נגדי", כשהוא מפנה את טענותיו לחוקרי היאח"ה. על פי הערכה ח"כ ביטן יתחיל את החקירה כשהוא משיב לחוקרים על השאלות אולם באם ירגיש שמתנהל נגדו משא ציד יחזור לטקטיקת השתיקה ויסיים את החקירה מבעוד מועד.


ביטן ונתניהו. צילום: פלאש 90
ביטן ונתניהו. צילום: פלאש 90

גורמים המעורים בפרטים ציינו כי בכוונת החוקרים להטיח בח"כ ביטן חשדות כבדים לרבות עדויות שנאספו נגדו וכן לעמת אותם מול מספר עובדות מהותיות. לא מן הנמנע כי באותו מועד יהיו נוכחים גם שתי דמויות מרכזיות בפרשה האחת משה יוסף, והשנייה דרור גלזר יזם הנדל"ן. בינתיים רשמה החקירה האמורה המתנהלת זה למעלה משנה וחצי שתי התפתחויות משמעותיות בשבועות האחרונים וזאת אחרי ניהול מגעים ומשא ומתן מתמשך עם חברו הקרוב ביותר של ח"כ ביטן, איש העסקים יוסף , שיחתום על הסכם עד מדינה.
נדגיש כי החוקרים חושדים כי יוסף, בעליה של חנות הרהיטים מצדה בראשון לציון, שימש כצינור להעברת כספי השוחד מאנשי העסקים והיזמים אל ח"כ ביטן. במהלך חקירתו שמר יוסף על שתיקה אולם לפני כשבועיים הגיע אל משרדי היאח"ה שלושה ימים ברציפות ושטח בפני החוקרים על כל מה שידוע לו בעסקאות המפוקפקות ששמו של ביטן נקשר אליהם.
התפתחות נוספת נרשמה בשבוע שעבר ומיד לאחר מכן הגיע למסור עדות מפורטת יזם הנדל"ן דרור גלזר הנחשד כי העביר לח"כ ביטן באמצעות יוסף סכום של כ - 250 אלף ש"ח בעבור סיוע לקדם שלושה פרויקטים האחד מהם מתייחס למעונות לסטודנטים בדרום תל אביב זאת על פי החשד באמצעות ארנון גלעדי בכיר בעיריית תל אביב.