מאמר שכתב דובר צה"ל תת אלוף (תא"ל) רונן מנליס פורסם הבוקר (ראשון) בשלושה אמצעי תקשורת בולטים בלבנון, בהם "קול ביירות", "אלמצדר" ו"אלחואר אלמתמאדן". בדבריו, הזהיר מנליס מ"המעורבות האיראנית בלבנון", ומניסיון "חיזבאללה להשתלט על המדינה". בנוסף, הוא הצהיר כי "צה"ל ניצל את השנה האחרונה לשיפור משמעותי של המוכנות למלחמה בחזית הצפונית". 



"כשאני נדרש לבחור את תמונת השנה שלי בחזית לבנון אני חוזר לסיור המשותף של מפקד חזית דרום לבנון בארגון הטרור חיזבאללה, וידידו, מפקד אחת מהמליציות השיעיות הנאמנות לאיראן, קיס חזעלי", כתב דובר צה"ל בפתח דבריו, והוסיף: "התמונה הייחודית מבטאת יותר מכל את המעורבות האיראנית בלבנון ומרימה מסך מעל המציאות של שליטה איראנית בלבנון ההולכת ומתהדקת. ברור כי תופעה יחודית זו של 'תיירות טרור' היא ביטוי מוחשי ויחודי לסכנה לעתידה של מדינת הארזים ושל האזור כולו – סכנת ההשתלטות של עושי דבריה של טהרן".



הוא התריע גם כי "עתידם של אזרחי לבנון הוא כלי משחק בידיו של הדיקטטור מטהרן ואשמים בכך גם אותם ראשי כפרים, עיירות ומוסדות שלטון שרואים ובוחרים לשתוק".



נסראללה. צילום: רויטרס
נסראללה. צילום: רויטרס



לטענתו, "החמור מכל הוא דווקא הסמוי מהעין: לבנון הופכת במעשה ובמחדל של הרשויות הלבנוניות ושל העלמת עין מצד חברות רבות בקהילה הבין-לאומית למפעל טילים אחד גדול. זו כבר לא העברה של נשק, כסף או ייעוץ. דה-פקטו איראן פתחה סניף חדש, "סניף לבנון" – איראן זה כאן".



מלבד זאת, הוא טען שהשקט בצפון נשמר בשל החשש של חיזבאללה מישראל: "העובדה שבצפון ישראל ובדרום לבנון חיים ילדים בכיתה ו' שלא שמעו אזעקה בחייהם היא ההישג המשמעותי של מלחמת לבנון השנייה וההוכחה הטובה ביותר ליציבות ההרתעה הישראלית ולזכרון הצרוב בקרב הלבנונים בדבר עוצמת הטעות הקודמת של נסראללה".



לדבריו, "ארגון הטרור חיזבאללה במעורבות במלחמות שלא לו, ואף הצליח להגדיל את רשימת ההרוגים שלו ואת המשבר הכלכלי בו הוא מצוי. השנה החולפת הייתה הוכחה נוספת לכך שחיזבאללה משמש כזרוע מבצעת של איראן. מליארדים זורמים מטהרן דרך בירות לכל מקום במזרח התיכון בו יש רוע וטרור".



מנליס. צילום: יהב טרודלר, דובר צה"ל
מנליס. צילום: יהב טרודלר, דובר צה"ל



מלבד זאת, הוא אף הסביר כי לישראל יש מודיעין רב ואיכותי על יריביה: "בכל העת, המשיכה מלאכת איסוף המודיעין, וכבר אמרו הרמטכ"ל וראש אמ"ן כי אילו אויבינו היו מבינים כמה אנחנו יודעים עליהם, הם היו מורתעים מכניסה לעימות לעוד שנים ארוכות. אנחנו מסיימים את השנה כשאנחנו ערוכים בעוצמה גדולה יותר ומוכנים טוב יותר לכל תרחיש בזירה הצפונית, למרות שפנינו אינן למלחמה".



בתוך כך, מנליס הצביע גם על חולשתם של מנהיגי המדינה: "בלבנון לא מסתיר חיזבאללה את ניסיונו להשתלט על המדינה שמצא את ביטויו בהתפתחויות הבאות: נשיא הנותן לגיטימציה לארגון טרור, ראש ממשלה שמתקשה לתפקד בצל ההתנהלות הבריונית של נסראללה, הקמת תשתיות טרור ומפעלים לייצור אמצעי לחימה מתחת לאפה של ממשלת לבנון והיטמעות צבאית באוכלוסייה באין מפריע".



את מאמרו הוא חתם במילים: "צה"ל, מצידו, ערוך ומוכן לכל התרחישים, ואף מתכנן לשפר עוד יותר את מוכנותו במהלך השנה. כפי שהוכחנו בשנים האחרונות, ומי שצריך לדעת על כך יודע, הקווים האדומים הביטחוניים שלנו ברורים, ואנו מוכיחים זאת מדי שבוע. גילויי חוש ההומור על 'גובה השכר האיראני' שמשולם למזכ"ל חיזבאללה אינם מרשימים אותנו וגם לא את תושבי לבנון. הבחירה בידיכם".