נשיא פולין, אנגז'יי דודה, הגיב היום (ראשון) לסערת חוק השואה ואמר כי החוק עדיין לא נוסח באופן סופי. בנוסף לכך ציין דודה כי מטרתו של החוק היא לשמר את זכר השואה ואת האמת, ואף שפולין פעלה יחד עם הקהילה היהודית לשנות את שמו של מחנה אושוויץ למחנה גרמני נאצי במסגרת ארגון אונסק"ו. עם זאת הבהיר הנשיא כי מבחינתו, כל מי שמתייחס למחנות ההשמדה כמחנות פולנים, "לא רק שהוא פוגע בזיכרון הקורבנות, אלא גם משמר שקר, ועליו להיענש"

בהמשך אמר דודה כי החוק לא יחול על מחקר היסטורי "שמעביר מסר אמיתי". לבסוף הביע הנשיא הפולני צער על כך שהביקורת על החוק התרחשה במהלך יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, ולטענתו אך יצרה תגובות רגשיות מיותרות, וזאת במקום לקיים דיון על עובדות. כזכור, אתמול - ביום השואה הבינלאומי - העביר הפרלמנט הפולני טיוטת חוק שעל פיה אמירה כי פולין הפעילה מחנות השמדה יסתכן במאסר של עד שלוש שנים, וזאת מכיוון שלטענת פולין, המדינה הייתה תחת ככיבוש נאצי, והפשעים שנעשו התבצעו על ידי הנאצים ולא על ידי פולין.

בתגובה לחוק, נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין הכריז כי "אי אפשר לזייף את ההיסטוריה, אי אפשר לשכתב אותה, אי אפשר להסתיר את האמת. כל פשע, כל עבירה, צריכים להיות מוקעים, צריך להוקיע אותם, צריך לבדוק אותם ולחשוף אותם".לדבריו, "רק 73 שנים חלפו מאז נפתחו שערי הגהינום. ניצולי השואה החיים הולכים ונעלמים מן העולם ועדיין עלינו להיאבק על זיכרון השואה כפי שהייתה.

על העם היהודי, מדינת ישראל והעולם כולו לוודא כי את השואה נכיר על מוראותיה ונוראותיה. גם בקרב העם הפולני היו שנתנו יד לפשעים הנאציים. כל פשע, כל עבירה, צריכים להיות מוקעים. צריך לבדוק אותם ולחשוף אותם. היו ביניהם גם שהושיטו יד, נאבקו וזכו להכרה כחסידי אומות עולם. ביום השואה הבינלאומי עוד יותר מבכל יום אחר, תעמוד מול עניינו מחויבותינו לזיכרון אחינו ואחיותינו שנרצחו מעל כל השיקולים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מתנגד לחוק המופרך", ואף ציין כי "הוריתי לשגרירת ישראל בפולין להיפגש עם הערב עם ראש ממשלת פולין, מתאוש מורביצקי, ולהביע בפניו את עמדתי הנחרצת". הוא הוסיף כי "אי אפשר לשנות את ההיסטוריה ואסור להכחיש שואה".