לאחר סערת יהונתן גפן על רקע השוואה שערך בין עאהד תמימי, שהואשמה בתקיפת חיילים, לבין אנה פרנק וחנה סנש, הנערה הפלסטינית זכתה היום (שני) לחיזוק נוסף, והפעם ממנהל בית הספר תיכונט בתל אביב. בפוסט שפרסם רם כהן בעמוד הפייסבוק שלו הוא כינה את תמימי "גיבורה פלסטינית", אשר לדבריו, עמדה " מול שני גברים חמושים וסטרה לאחד מהם סטירה המגיעה לכולנו". 



את הפוסט, שהוקדש לגבי לסקי, עורכת דינה של הנערה. פתח כהן במילים: "עאהד תמימי היא גיבורה פלסטינית. ולא רק בעיני הפלסטינים היא גיבורה, אלא אף בעיני כל מי שחושב שהכיבוש הוא עוולה אחת גדולה ומתמשכת. מתמשכת כמו כתב האישום של עאהד, שהוא אוסף של האשמות דחוקות, היכולות לתאר תגובה טבעית של כל אדם אמיץ החי תחת כיבוש".



לדבריו, "בעיקר יש בכתב האישום סיפור על צעירה דעתנית שגזלו את אדמותיה והיא נלחמת להשיבן. תלמידה שכל מנהל היה רוצה בבית ספרו. נערה בעלת מודעות ומעורבות פוליטית, אקטיביסטית מתוחכמת. דוברת שפות העושה שימוש מתוחכם במדיה. נערה אמיצת לב, העומדת מול שני גברים חמושים וסוטרת לאחד מהם סטירה המגיעה לכולנו. סטירת השכמה כדי להתפכח מהאטימות ומהמציאות השקרית בה אנו נמצאים". 



 


הוא הוסיף כי "תמימי היא סמל תרבות. לנו הישראלים קשה לקבל את הנערה האדמונית בעל העיניים הירוקות היורה בחיילנו בקלע דוד (כך בלשון כתב האישום). היה הרבה יותר רצוי לזהות גבר מזוקן, עילג, לבוש גלביה ולראשו כפייה נעצר באישון לילה - כטרוריסט. קשה לנו לראות את הנכבשת בדמותנו. ילדה נאה ורהוטה, הדורשת את זכויותיה. זה קשה עד כדי כך שחבר כנסת, עם היסטוריה דיפלומטית מכובדת, סבר שבכל הקשור בה ובמשפחתה, מדובר כנראה בקבוצת שחקנים מיובאים המתנכלים לכיבוש".

בתוך כך, הוא אף הצדיק את אמירתו של גפן: "צודק יהונתן גפן בהשוואתו את עאהד תמימי, גיבורת התרבות הפלסטינית אצל עמה ובקרוב בעיני העולם, לגיבורת תרבות בעמים אחרים ואף אצלנו. כל עם מצמיח את הגיבורות שלו ומטפח את המיתוסים שלו. בדיוק כמו שהצמחנו אנו בתרבותנו את צביה לובטקין ושרה גבורת ניל'י".