משרתים בסדיר ובמילואים ומשתמשים בצמידי כושר? ייתכן מאוד שהסגרתם מיקום של בסיסי צבא שונים. אנשים רבים משתמשים צמידי כושר שונים, כשאחד הפופולריים בהם הוא ה-fitbit, המנטר את הפעילות שהמשתמש מבצע. כשמתחילים בביצוע פעולה מאומצת, כמו ריצה או הליכה מהירה, הצמיד מתחיל לתעד את הפעילות, כשהמידע הזה הוא כמובן פרטי, אך ניתן לשיתוף עם חברים. הנתונים ניתנים לסנכרון בשירות בשם strava - מעיין רשת חברתית לפעילות גופנית, שמפרסמת את המסלולים השונים, באישור המשתמש. 

המתכנת רן בר זיקף פרסם הבוקר (שני) כי למרות שהמידע לכאורה פרטי, בנובמבר 2017 הרשת החברתית פרסמה 'מפת חום' המראה את הפעילויות של כלל המשתמשים בשירות. לא מדובר בפגיעה בפרטיות, שכן הם לא מקשרים בין האדם למסלול, אך לפרסום ישנה השלכה בטחונית. חיילים רבים משתמשים בצמידים, וברגע שהם מבצעים פטרול בבסיס, הנתונים שלהם נכנסים למפה, וכך ניתןלראות את קווי המתאר המדויקים של הפטרול. מסתמן שישראל היא לא המדינה היחידה שספגה פגיעה בביטחון כתוצאה מכך - בין היתר נחשפו בסיסים מסווגים של ה-CIA בארצות הברית.
רן בר זיק התייחס לסוגייה בשיחה עם מעריב אונליין: "strava זה שירות אולטרא פופולרי שניתן לחיבור לכל שעון ריצה. אני רץ שטח ותיק ואין רץ או רוכב שלא משתמשים בשירות". הוא הסביר כי ניתן היה למנוע את המצב הזה: "במידה ולא התחברת לשירות - הנתונים יישארו רק אצלך ולא יועלו".

דובר צה״ל מסר בתגובה: ״לאחרונה הופצה בצה״ל מדיניות שימוש בשעונים חכמים, לפיה המשרתים מונחים שלא לשתף מיקום ומידע מסווג באפליקציות מסוג זה וברשתות חברתיות בכלל, וכן כיצד להשתמש בהן באופן בטוח שאינו מסכן את פעילות צה"ל ואת ביטחונם האישי. צה״ל יבחן את האפליקציה וינחה את המשרתים באופן פרטני ככל שיידרש. נציין כי מדובר באפליקציה אזרחית, לה משתמשים שונים ולא רק משרתי צה"ל. המידע באפליקציה הנוגע לבסיסי צה״ל אינו רשמי ואינו מפוקח".