לאחר הסערה שעוררו דבריו בנוגע לעמוס עוז, דודו אלהרר התנצל היום (שני) ב-103FM בפני כל מי שנפגע: "אמרתי דברים קשים והתנצלתי עליהם מעומק לבי, התוצאה של האמירה שלי לא שיקפה את כוונתי. התכוונתי לפגוע רק באדם אחד (עמוס עוז), והיום אני מעוניין להתנצל גם בפניו. יכולתי פשוט לכתוב לו מכתב ולבקר אותו באופן אישי, לא הייתי צריך להשתמש באותו מטבע לשון ולפגוע ברבים אחרים".


"הוא קרא לנוער הגבעות ולילדי תג המחיר 'ניאו נאצים'", אמר אלהרר הנסער והמשיך, "מדובר במונחים של זיכרון איום ונורא. לטעמי אסור לשייך אותם נגד יהודים. עמוס עוז משתמש רבות במונחים הללו, ואני מוחה על כך". כזכור, תקף אלהרר את הסופר הידוע בדעות השמאל שלו, והשתמש בביטויים קשים, אשר גרמו לסערה ותחושות קשות מצד ניצולי שואה רבים. בין היתר, אמר אלהרר: "אשמח לראות את עמוס עוז מתפוגג כעשן מהארובה בטרבלינקה".

 

תרמת בעצמך לשיח המתלהם שאתה יוצא נגדו

 "אני לוקח קשה מאוד כל אדם שאומר דברים קשים על יהודים ומשווה אותם לנאצים. נוער הגבעות נאצים? הם פורעי חוק, פושעים ואכן ניתן לטעון שהרצח בדומא הוא נורא, אך הם לא ניאו נאצים. זו השוואה מקוממת שאסור להשתמש בה. לקחתי את הביטוי הזה ואמרתי את דבריי כדי להחזיר לו באותו מטבע לשון. כל כך כעסתי והתעצבנתי שאיבדתי את עשתונותיי. אני מתנצל וחוזר בי על דבריי, היה עליי לנהוג אחרת". 

גם אתה שילמת מחיר אישי על דעותיך?
"בטח. משלמים על זה מחיר כבד. בין האמן והקהל יש מתווכים שהם מוסדות התרבות והמתנ"סים, כולם מנוהלים על ידי השמאל, ולכן אני כמעט גמור אצלם. בעבר הייתה הופעה לכבוד ישראל גוריון וביקשו ממני במפורש שלא להגיע. טענו שבמידה ואגיע, יהיו אמנים שיסרבו לעלות לבמה. מאז שיצאתי נגד ההתנתקות המתנ"סים החלו להתרחק ממני, היום אני כמעט גמור".