בדיון שערכה הבוקר (שני) ועדת הכנסת לביקורת המדינה במצבם של מורים המועסקים בהעסקה קבלנית במערכת החינוך, טען אורי ליברטי, יו"ר ועד עובדי ועובדות תכנית קרב, כי "אלפי עובדים לא יודעים אם יהיו מועסקים ‏בשנה הבאה כי אולי יבחר זכיין יותר זול". לדברי ליברטי, חוסר הביטחון התעסוקתי של העובדים פוגע משמעותית באיכות עבודתם החינוכית.



"אנו מצויים בקיפאון ‏ארגוני, בלי יכולת לתכנן שום דבר לטווח ארוך - כי אנחנו בשנת מכרז - ומי יודע מה יהיה בשנה הבאה. [...] ספקו לנו קביעות וביטחון תעסוקתי", אמר, "חינוך זו עבודה ‏ארוכת טווח. אנו לא יכולים כל ארבע שנים להיות מוצעים למכירה בשוק". יו"ר הועדה חברת הכנסת שלי יחימוביץ', טענה כי "תנאיהם ושכרם של מורי הקבלן אמנם השתפרו מעט בשנים האחרונות, אך אין הדבר מתקן כהוא זה את העיוות בעצם ההעסקה הקבלנית של מורים, בעובדה שמשרד החינוך אינו יודע כלל מיהם, ובהיעדר הביטחון התעסוקתי בכל פעם שזכיין מתחלף". 



בעוד שלפי משרד החינוך ישנם כ-7,600 מורי קבלן בישראל, הערכות "הקואליציה להעסקה ישירה בחינוך" מדברות על למעלה מ-27,000 עובדי הוראה במערכת החינוך בישראל המועסקים באמצעות עמותות, חברות עירוניות, חברות כוח אדם ותכניות ייעודיות שהוצאו למכרז בידי משרד החינוך. מרביתם מלמדים כתף אל כתף עם מורי מערכת החינוך, מופלים לרעה בשכרם ובתנאיהם, נותרים מובטלים בחופשות, עובדים תחת חרב קבועה של איום פיטורים בכל עת שיוצא מכרז חדש, וסובלים מהיעדר בטחון תעסוקתי.



סוניה פרץ, סמנכ"לית ומנהלת אגף בכיר כוח אדם בהוראה במשרד החינוך, הסבירה בדבריה בדיון כי במיפוי מורי הקבלן שעורך המשרד, הכוונה היא "לאתר את המורים שמועסקים כתף אל כתף ולא את עובדי ההעשרה".



"הקואליציה להעסקה ישירה רואה עוול בכך שהמיפוי לא כולל את מורי ההעשרה, אלא רק את המורים למקצועות הליבה," טענה לילי בן-עמי, יו"ר הקואליציה להעסקה ישירה בחינוך. בן-עמי הדגישה כי ההעסקה הקבלנית בחינוך לא רק יוצרת מעמדות שונים של מורים באותו חדר-מורים, היא גם פוגעת בשוויון ההזדמנויות בחינוך. זאת משום שלעיתים קרובות משמשת העסקת מורי-קבלן לצורך הקטנת כיתות ושיפור איכות הלמידה, ומאחר ומהלכים אלו אינם מתוקצבים על-ידי משרד החינוך, הם מתאפשרים רק ברשויות המקומיות החזקות או להורים שיכולים לשלם.



משרד החינוך נמסר: "המשרד מפעיל תכניות שונות למען תלמידים שנמצאים מחוץ למוסדות החינוך. מטבע הדברים יש צורך בגמישות, מתוך כוונה להכילם שוב בתוך בתי הספר. המשרד מכיר בכך שמורי התכניות השונות שמופעלות למען תלמידים מנותקים, או למען תלמידים חולים, זכאים לביטחון תעסוקתי.