כבר מזמן הוכח שפילים הם בעלי חיים בעלי אינטליגנציה רגשית וחברתית גבוהה, אשר לא יהססו להגן על בני משפחה וחברים באש ובמים. אבל גם אצלם יש מקרים יוצאי דופן, בהם פיל בוגר או צעיר נותר חשוף וחסר הגנה, מה שמסתיים לרוב באורח טרגי. מקרה מצער כזה אירע בפארק הלאומי קרוגר, בדרום אפריקה, ותועד בידי ג'יל מת'יו, 63, שביקרה במקום. 

ג'יל סיפרה לחדשות latestsightings שכשהגיעה יחד עם חברים, המצב נראה כמו השקט שלפני הסערה. הם ראו שני פילים יחד עם גור קטן ליד מקור מים: "הבחנו באריות יושבים על סלעים למעלה. הם היו מסווים היטב בצל של העצים". הם הבינו שמשהו רע עומד לקרות, ולמרבה הצער צדקו.

"בדרך כלל כשאריות מתחבאים ליד מקור מים, זה בכוונה לצוד את מי שמגיע לשם, אז היינו משוכנעים שזה מה שיקרה", סיפרה ג'יל. לאחר זמן מה, גור הפילים נותר לבדו, והאריות שחיכו לרגע כזה מיד זינקו עליו. "כשצפינו בכל זה, הלב שלנו הלם בחוזקה. הגור היה חסר אונים, תהינו איפה אימא שלו שתבוא לעזור לו", הסבירה. אומנם פילים לא היו בסביבה, אך עדר תאואים שהבחינו במתרחש נחלצו לעזרתו של הפיל הקטן. הם הצליחו להבריח את האריות בקלות רבה, ובכך הצילו אותו, לפחות לזמן מה.

"אחד אחרי השני האריות נמלטו מהמקום והפיל הקטן קם על רגליו וברח משם לעבר שני פילים בוגרים שהיו ליד המים". למרבה הצער, הפילים לא הגנו על הגור, והאריות הבחינו בכך והחלו לרדוף אחריו. ג'יל סיפרה שהם כבר לא ראו מה קרה לפיל הקטן, כיוון שהוא ברח מהאריות מחוץ לשדה הראיה שלהם. עם זאת, היא חושבת שהפעם לא היה מי שיציל אותו, ושהאריות הצליחו ללכוד אותו.