משרד התחבורה מעודד מעבר לאוטובוסים חשמליים, מדוע בפועל זה לא קרה? מתן חודורוב חשף אמש בחדשות עשר את הטרפוד והיום (שלישי) הסביר לרוני דניאל ב-103FM: "זהו מחדל מתמשך, חלם של ממש. אנחנו נוהגים להתמקד בזיהום האוויר שנוצר על ידי המפעלים וחברות גדולות בעוד שהרוצח השקט נמצא כל יום על הכבישים. מתוך 2,200 איש שנפטרו בישראל בעקבות זיהום אוויר כ-50% מהם קורבנות של תעשיית התחבורה ושל מנועי הדיזל של הרכבים הכבדים כמו האוטובוסים והמשאיות".





"כדי להילחם בתופעה המשרד להגנת הסביבה העמיד סכום של כ-20 מיליון שקלים וקרא לחברות התחבורה לקנות רכבים שמונעים על חשמל בלבד עם בטרייה נטענת במהירות (תוך 3-2 דקות). זה לא קרה עד היום כי חברת החשמל מסרבת לחבר את חברות ההיסעים לחשמל בטענה שיש צורך בהיתר בניה. מנגד העירייה טענה שלא מדובר במתקן שצורך היתר בניה כי הוא דומה בתכונותיו לרמזור ויש להתייחס אליו כמתקן דרך. עד שעיריות לא ינפיקו את היתרי הבנייה, חברת חשמל לא מאפשרות את המשך התהליך. כיום ישנם אוטובוסים של חברת 'דן' ששוכבים בתוך מגרש חניה בחולון בזמן שאנחנו נושמים את האוויר המזוהם".



לשיחה הצטרפה מיטל להבי, מחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב, שהתייחסה לדברים: "התיאור של מתן מדויק, מדינת ישראל משקיעה המון ברכישת אוטובוסים ירוקים ואף נקבעה החלטת ממשלה שמדובר בצו השעה וזה הזמן לעבור לתחבורה ירוקה וחייבה את חברות התעבורה להביא את האוטובוסים הללו למדינה".



כשנשאלה מדוע עיריית תל אביב לא מתחילה להקים את עמדות הטעינה בעיר השיבה: "עיריית תל אביב הקימה ביחד עם חברת 'דן' ונת"ע' מספר עמדות. מתן חשף בכתבה שלו אמש כי ישנן עמדות ברחבי העיר תל אביב נמצאות סמוך לשנאי אך אינן מחוברות. הקמנו המון עמדות ואנו שואפים שתהיה אפשרות לקלוט את מאות האוטובוסים שזקוקים לטעינה".



עוד הוסיפה: "בזכות התקשורת, חצי שעה לאחר שידור הכתבה של מתן, התקבל אצלנו מכתב בו חברת חשמל אישרה שהיא תחבר מתקנים באופן מיידי והבניה שאם גורמים ממשלתיים (כמו נת"ע והעירייה) מבקשים את ההתקנה אז יש לחבר את העמדות. נחסך כאן בלאגן בירוקרטי עצום".



עריכה: איתמר זיגלמן