סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף שינה בשימוע חלקים מגרסתו בפרשת המעונות והפנה את האשמה לעבר רעיית ראש הממשלה ,שרה נתניהו. על פי דיווח הערב (שלישי) בחדשות עשר, עורך דינו של סיידוף, יהושע רזניק, אמר בשימוע שנערך למרשו בפרקליטות כי שרה נתניהו הורתה לסיידוף להזמין חלק מארוחות השף.



"פניתי בהוראתה של שרה למסעדות והזמנתי שפים. איך אפשר להגיד לא לשרה נתניהו?", אמר סיידוף, שהוסיף כי חלק אחר של ארוחות השף הוזמנו על ידי מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה. 

סיידוף התייחס גם לפרשת הזמנת החשמלאי לבית משפחת נתניהו בקיסריה ביום כיפור: "אני לא הזמנתי את החשמלאי בסוף שבוע אלא מזכירותיה של הגברת נתניהו לבקשתה". בכלל, טוען סיידוף, העדויות של המזכירות במשטרה מצביעות על האווירה במעון - קשה ולא נעימה. 
עוד אמר סיידוף, כי "אני לא שומר סף ולא אחראי לשרה נתניהו". הדברים מתייחסים לטענת הפרקליטות כי  סיידוף, במסגרת תפקידו, משמש כשומר סף, שאמור למנוע שחיתות. 

לפני שבועיים ערכו הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה שימוע לשרה נתניהו, בפרשת המעונות. נתניהו חשודה בקבלת דבר במרמה, ועורכי דינה ניסו לטעון היום בשימוע כי המעשים לא חצו את הרף הפלילי. לפני ארבעה חודשים הודיע היועץ המשפטי לממשלה על כוונה להגיש נגד נתניהו כתב אישום. נתניהו עצמה, שלא נמצאת בארץ משום שהצטרפה לביקור של ראש הממשלה בהודו, לא הגיעה למשרד המשפטים, ועורכי דינה ייצגו אותה בדיון.

בתום השימוע ביקשו הסנגורים להשלים טיעוניהם בכתב. בקשתם התקבלה והם צפויים להעביר טיעונים כתובים נוספים בהקדם. לאחר זאת, ייבחנו הדברים ותתקבל החלטה סופית בפרשה.
 
עפ"י החשד, החל מראשית חודש ספטמבר 2010, לכל המאוחר, ועד לחודש מרץ 2013, פעלה גב' נתניהו, בצוותא עם עזרא סיידוף, אשר שימש תחילה כראש אגף בכיר משאבים חומריים ומבצעיים במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, ליצירת מצג שווא שלפיו במעון הרשמי של רה"מ ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות. 

הסיבה למהלך, עפ"י החשד, היא על מנת לעקוף את הוראות הנוהל, בהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל. 

לפי ההערכה, פרקליטיה של נתניהו הטילו את האחריות של ניפוח ההוצאות במעון על אב הבית לשעבר מני נפתלי. טענות אלה כבר הועלו במסגרת הדיונים בתביעת הדיבה שהגיש נפתלי נגד מקורבי נתניהו, והדיונים בה נעצרו מאז כדי לא לפגוע בהליך הפלילי נגד רעיית ראש הממשלה.