בתום ימי האבל, קמים היום (רביעי) בני משפחת ליפניק מהשבעה על רואי בן ה־8 ועל אורי בת ה־12, שנהרגו בתאונת הדרכים הנוראה בשבוע שעבר בשומרון. כזכור, בני משפחת ליפניק עשו את דרכם לביתם שביישוב שבי שומרון, כשרכב המשפחה התנגש בעצמה ברכב פלסטיני שחסם את נתיב הנסיעה שלהם, לאחר שנהגו איבד שליטה בשל מה שנראה כנסיעה במהירות מופרזת.



אתמול התקיימה אזכרה לשני הילדים ביישובם, והיום תעלה המשפחה לפקוד את קברם לראשונה. אם המשפחה, שירלי, עדיין מאושפזת בבית החולים במצב קשה אך יציב, כשהיא מורדמת ומונשמת. אוהד, אב המשפחה, השתחרר מבית החולים לפני ימים ספורים, וכמוהו התינוק אלקנה בן השנה וחצי.



באלקנה מטפלות בימים אלה מטפלת, חברות מהיישוב וסבתו. אחיו, הבן הבכור בן ה־13, השתחרר רק אתמול. במהלך ימי אשפוזו הגיעו חבריו ובני משפחתו לטקס הנחת התפילין המסורתי הנערך חודש לפני בר המצווה. הטקס של אחיה תוכנן להתקיים ביישוב חומש שפונה בתוכנית ההתנתקות, אך בשל התאונה הוא התקיים בבית החולים. חבריו סיפרו כי הביקור והטקס חיזקו את רוחו של אחיה ושימחו אותו.



ימים ספורים לאחר התאונה החליטו בני הנוער של היישוב, בתמיכת המזכירות, להקים מצפור לזכר שני הילדים. בתוך כך, חברי המשפחה העלו קמפיין גיוס המונים על מנת לתמוך במשפחה בחודשים הראשונים של השיקום. תוך ארבעה ימים גייסו החברים את מלוא הסכום, 450 אלף שקל, המיועדים לספק את כל צורכי המשפחה בתקופה קשה זו.



שני בני הזוג לא יוכלו לצאת לעבודה בזמן הקרוב, ובהתחשב בפרק הזמן שיעבור עד שהביטוח יפצה את הנפגעים, ייאלצו בני המשפחה להתבסס על סכום זה.


"אנחנו לא יודעים מה ההשלכות של הפציעה של שירלי, ואנו נערכים למצב של תמיכה מעבר למה שמספקת המערכת", אמרה מנורה חזני, חברת המשפחה. "הייתה התגייסות מדהימה של עם ישראל מכל קצווי הארץ. זה מרגש. הקהילה מתגייסת בכל מה שצריך", מספרת חזני.