"ההשקעה במטבע הווירטואלי ביטקוין היא ברמת סיכון גבוהה. אני בהחלט מודע למרכיב הספקולטיבי בפעילות, אבל מדובר בעסק בטוח. ביטקוין הוא סחורה העוברת לסוחר כמו כל דבר אחר, אבל ללא תיווך של צד ג'. אני לא רואה מצב שהמטבע יקרוס ויגיע לשווי אפס". כך אמר אתמול רועי סבג, מנכ"ל חברת בלוקצ'יין כרייה (לשעבר משאבי טבע), הרשומה למסחר בבורסה.



החברה עלתה לכותרות בעקבות מספר יוזמות חקיקה, בהן של יו"ר רשות ניירות הערך הפורש, שמואל האוזר, להגביל את המסחר במניות ולמנוע את המסחר בהן ברשימות המובילות.



סבג המשיך והוסיף כי מחירי הביטקוין נקבעים לפי הביקוש וההיצע. נכון להיום, מספר המטבעות שבמחזור הוא 20 מיליון. מדי יום מונפקים 1800 מטבעות חדשים ושווי המטבעות הכולל נאמד ב־5 מיליארד דולר.



לדבריו, כל עוד יש פעילות וביקוש מול היצע, אין סיכוי שהמחיר ירד לאפס. דבריו אלא נאמרו, כאמור, למרות ניסיונות של רגולטורים שונים להגביל את המסחר. הוא הביא לדוגמה מגבלות שהוטלו בקוריאה הדרומית שבו סוחרי המטבע התבקשו למסור את פרטי הדרכון ותוך יום אחד נרשמו 100 אלף קונים פוטנציאלים.


חברת בלוקצ'יין כרייה התמזגה באחרונה עם חברת בק בון. החברות אינן מנפיקות את המטבעות הווירטואליים (זה נעשה בין השאר באמצעות שבבים מיוחדים), אלא מספקות את הכוח החשמלי העצום הנדרש להפעלת שרשרת המחשבים.



כך מתאפשרת השלמה העסקה ללא אפשרות לפצח את הפאזל המתמטי הכרוך בהנפקת המטבע מבלי שגורמים עוינים או צד ג' יהיו מעורבים בתהליך. הכוח האנרגטי העצום מאפשר ביצוע של 186 טריליון חישובים בשנייה. החברה מספקת שירותים לא רק למנפיקי הביטקוין, אלא לארבעה מטבעות וירטואליים נוספים.



בעקבות הגידול בפעילות היקף ההכנסות הסתכם בנובמבר2017 ב־3 מיליון דולר, בדצמבר ב־7.6 מיליון דולר ובינואר 2018 ב־7.3 מיליון דולר. הוצאות ההפעלה לעומת זאת הסתכמו בכמה מאות אלפי דולרים בחודש.