החלטת ועדת האתיקה, להרחיק את חבר הכנסת אורן חזן ממליאת הכנסת עוררה היום (רביעי) סערה רבה במשכן. חברת ועדת האתיקה ח"כ רחל עזריה (כולנו): "בתקופה האחרונה היינו עדים לאירועים חמורים שאינם מכבדים את הכנסת בהם היה מעורב ח"כ אורן חזן. אירועים אלו פגעו בעבודת הכנסת ומנעו מכלל חברי הכנסת לתפקד בממלכתיות ובמקצועיות. לאור הישנותם של המקרים והתראות חוזרות ונשנות מועדת אתיקה שלא כובדו, הוחלט בוועדה על החמרת ענישה מול ח"כ אורן חזן. למהלך זה ישנה מטרה אחת, למלא את חובתה של ועדת אתיקה לשמור על כבודה וממלכתיותה של הכנסת".

חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "חברי כנסת רבים ובעיקר חברות כנסת יוכלו ללכת במסדרונות הכנסת בשקט ללא חשש מהטרדות והצקות. לצייר את אורן כליצן ולמחול לו על התבטאויות הקשות מדי שבוע היא הסתכלות עקומה על התנהלותו. אורן חזן צריך להיות מורחק מהכנסת, טוב עשתה ועדת האתיקה שבחרה להעניש אותו בעונש מקסימלי".

חבר הכנסת חיליק בר (המחנה הציוני) כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "ממשיך להוריד את מסיכת הצביעות הבריונית והפחדניות מפרצופו של אורן חזן. פחדן, שוביניסט משפיל נשים, שהתחנן להיפגש עם פלסטינים וחושב שמותר לו הכל, כל הזמן. אז לא אצלי". הוא הוסיף: "מברך על ההחלטה להרחיק אותו מהמליאה לחצי שנה. הגיע הזמן. המדובר בליצן שמקומו בקרקס ולא בכנסת ישראל".
חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הכנסת לקחה אחריות והרחיקה סוף-סוף את @oren_haz שביזה את בית הנבחרים שוב ושוב. הגיע זמן שגם התקשורת שיצרה את התופעה הזו תפיק לקחים ותצמצם את הופעותיו".
חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני) התייחסה להרחקת חזן ואמרה כי "סוף כל סוף, יש מי שהציב גבול לח"כ חזן ומעמיד אותו במקומו הראוי, מחוץ למליאה". לדבריה, המסר הוא ברור: אין מקום בכנסת לגזענים ושוביניסטים". היא הוסיפה כי "ח"כ חזן דואג לדבר אחד בלבד, לנפח את דמותו כ'ילד הרע' של הכנסת העשרים ומתעלם לחלוטין מתפקידו כנבחר ציבור. נדמה שמבחינתו הוא נבחר כדי לייצר כל יום פרובוקציה אחרת ולהתראיין על כך, תוך שימוש בשפת רחוב וביטויים מעליבים, הטחה של הערות גזעניות ושוביניסטיות והתנהגות שלא מכבדת את כנסת ישראל".

עם זאת, שרת התרבות מירי רגב (ליכוד) יצאה להגנת חזן ואמרה כי "מדובר בהחלטה לא מידתית ולא הגונה שמונעת מחבר הכנסת אורן חזן לבצע את תפקידו כנבחר ציבור במהלך פעילותו הפרלמנטרית. בהחלטה זו יש ניחוח של שיקולים זרים ולא ענייניים. החלטה קשה זו לא באה לידי ביטוי כלפי ח"כים אחרים שפגעו באופן מהותי במעמד הכנסת".

היא הוסיפה: "רק בשבוע שעבר צפינו במפגן אנטי ישראלי של חברי הרשימה המשותפת בנאום הכבוד של סגן נשיא ארצות הברית - מפגן שכל תכליתו לפגוע במעמדן של מדינת ישראל, של בירתנו המאוחדת ירושלים ושל הכנסת. מדוע אותם חברי כנסת לא הורחקו מבית המחוקקים של מדינת ישראל? – מדינה שהם אינם חפצים ביקרה".

מירי רגב. צילום: פלאש 90


כזכור, אמש הוועדה הודיעה כי כי חברות הכנסת סתיו שפיר ומיכל בירן (המחנה הציוני) הורחקו לשבוע מהדיוני המליאה. שפיר הגישה הבוקר ערעור על ההחלטה ופירטה מספר רב של דוגמאות שבהן השתמשו חברי כנסת שונים בכינוי "מושחת" כלפי חברים אחרים במשכן ולא "זכו" לאותה תגובה מהוועדה. בנוסף, היא כתבה: "כמי שמובילה את המאבק בוועדת הכספים, לחשיפת תקציב המדינה, שלילת הזכות להשתתף בדיונים תקציביים בשבוע הקרוב ולפקח על התקציב מדיף ריח פוליטי, ופגיעה בזכות הציבור לייצוג בכנסת".
 
בירן התייחסה להחלטה ואמרה כי "אני מקבלת את החלטת ועדת האתיקה. התבקשתי להתנצל ולא יכולתי לעשות שקר בנפשי. חלק מתפקידי כנבחרת ציבור הוא להשמיע את קולן של נשים מנוצלות". היא הוסיפה: "מנשוי טרי ואב לילדה הייתי מצפה לחשוב בכובד ראש כיצד הוא מתנהג בעולם כדי להפסיק לבייש את אשתו וילדתו. יש לנו עוד כמה שנים עד שביתו הקטנה תתחיל להתבייש באבא שלה. אני מציעה לו להתאפס על עצמו כבר עכשיו."