העובדה שהתכנית ספגה ביקורות לא קשורה לתחרות. לוח השידורים של ערוץ 2 המפוצל הביא למסך גם את רצועת שישי "אופירה וברקוביץ'" שזכתה בשבועות האחרונים לקיתונות של ביקורת, אותה מנחים אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג  ב"קשת 12", כאשר כלפי השניים נשמעות טענות על חוסר מקצועיות וזלזול באורחים שמגיעים לתכנית. במקביל, זכתה גם התוכנית לאחוזי צפייה מצוינים יחסית לרצועת השידור שלה והפכה, לטוב ולרע, לתוכנית הטלוויזיה הכי מדוברת בישראל. 



כעת התוכנית השנויה במחלוקת זוכה באופן מפתיע למועמדות לפרס של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, בתחום היצירה הטלוויזיונית בקטגוריית תוכניות האקטואליה הטובה ביותר לצד "לונדון וקירשנבאום", "אורלי וגיא", "המגזין עם אושרת קוטלר", "רואים עולם", ו"תיק תקשורת".





המועמדות הבלתי צפויה מגיעה לאחר שבשבועות האחרונים ספגו השניים ביקורת קשה על התייחסותם למיניותה של הדוגמנית הטרנסג'נדרית סתיו סטרשקו, גירושו של המרואיין מני נפתלי מהאולפן, וראיון בעייתי עם ענבל אור. כמו כן התייחסו הביקורות לראיון עם ח"כ יאיר לפיד והרמיזה שהוא "חי בהזיה", התייחסות בעייתית לחברת הכנסת מרב מיכאלי שהגיעה לאולפן, וגם על היחס כלפי הדוגמנית שיר אלמליח, שהתראיינה אחר הפרידה המתוקשרת.



במהלך השבועות התייחסו ברשתות החברתיות לתכנית עצמה, אבל ניסו גם להבין איך השניים אמורים לראיין בנושאים שלפעמים הם לא מבינים בהם, ואף הצהירו בעצם שהם שברקוביץ' לא מתכונן לתוכנית.



אופירה, מזל טוב:
"תודה, דבר עם הדוברת של קשת".



מ"קשת" טרם נמסרה תגובה. 


מהאקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה נמסר: "כל תוכנית יכולה להתחרות. הזכייניות רושמות את התוכניות שהן רוצות שיתחרו. זה לא תלוי באקדמיה".