ד"ר אראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP וחממת הסייבר בב"ש אמר הבוקר (רביעי) בפתח מושב הבוקר של כנס סייברטק בתל אביב כי "פרוייקט הסייבר של איראן כבר פועל בעוצמה נגד ישראל וללא הגנה על תשתיות אזרחיות אנו נראה בקרוב פגיעות גם בנפש כתוצאה מתקיפות סייבר". מרגלית, מחלוצי הסייבר הישראלי, טען כי "פרויקט הגרעין הוא איום עתידי, בעוד שרויקט הסייבר הוא כבר איום מיידי". הוא ציין כי "איראן הפכה למעצמת סייבר וישראל לא ערוכה להגן על התשתיות האזרחיות שלה, ולא על האזרחים שלה מול תקיפות סייבר מדינתיות, שכן במערכה הבאה התשתיות האזרחיות של ישראל יעמדו בלב המתקפה האיראנית".
מרגלית הוסיף כי "מדעני גרעין ישראלים מותקפים באופן יומיומי, וזהו חלק מניסוי הכלים לקראת המערכה הגדולה". הוא טען כי "התשתיות האזרחיות הפכו למטרה מרכזית של הסייבר האיראני ובמערכה הבאה תשתיות אזרחיות ייפגעו". לדבריו, בכל עימות אפשרי עם חיזבאללה, ישראל תצטרך להתמודד עם יכולות סייבר איראניות שאיננו מכירים עדיין בשדה הקרב.

"בשנה האחרונה אנו עדים לתקיפות חוזרות ונשנות על כל הגופים הפיננסים המרכזים בארה"ב, על תשתיות לאומיות כמו סכר באומן בניו-יורק, הפרלמנט הבריטי ואף משרדי ראש ממשלת בריטניה", אמר, "רק לפני חודש, איראן תקפה שוב את  מפעלי האנרגיה של ארמקו הסעודית ולולא רכיבי הגנה סמויים, התקיפה הזו הייתה מסתיימת במאות נפגעים ישרים ומאות אלפים באופן עקיף. החשודה העיקרית הינה איראן, באמצעות זרועות הסייבר הארוכות שפיתחה".

מתקפת הסייבר wanacry שפגעה בבריטניה. צילום: צילום מסך


"גורמים איראנים גנבו את המפרט של הצוללות שישראל רכשה מטיסנקרופ"
לטענתו, התקיפות בסעודיה, בארה"ב ואפילו כאן בישראל במהלך צוק איתן הן רק ניסוי כלים לקראת המערכה האמיתית. הוא אמר כי "יש להקים ארגון דומה לנאט"ו, בתחום הסייבר, כי פגיעה במדינה שלישית יכול להביא לפגיעה ישירה בישראל ובאינטרסים הביטחוניים שלנו". לדבריו, מדובר באינטרס אזורי אסטרטגי ולטענת מרגלית, ישראל היא זו שצריכה להוביל אותו.

חבר הכנסת לשעבר הסביר כי "בעולם גלובלי מדינות אחרות חשופות למתקפות סייבר, דבר שיכול לפגוע באופן עקיף גם באינטרסים הביטחוניים של ישראל". הוא ציין כי "דוגמא כזו באה לידי ביטוי בעסקה המפוקפקת בה רכשה ישראל ספינות וצוללות מחברת טיסנקרופ, הנמצאת בין היתר בבעלות גורמים לבנוניים בעלי קשרים חזקים באיראן". מרגלית ציין: "בשנה שעברה, המספנה של טיסנקרופ שבה נבנות הקורבטות הישראליות העתידיות והצוללות החדישות, נפלה קורבן למתקפת סייבר ובה נלקח מידע רגיש, הכולל בין היתר את מפרטי הצוללות והספינות שישראל רכשה ועתידה לרכוש".
הוא טען כי "העובדה שגורם לבנוני בכיר עם קשרים חזקים באיראן מחזיק במניות במספנה, מהווה איום ממשי". לדבריו זה רק עניין של זמן, עד שהמספנה תספוג תקיפה נוספת, ואיראן תוכל ליהנות מהמידע הרגיש שייגנב. "מידע שכזה בידיהם של משמרות המהפכה מייצר נזק אסטרטגי לביטחון ישראל ואזרחיה", סיכם. 

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "התאגיד הגרמני טיסנקרופ פרסם בשנת 2016 הודעה אודות תקיפת סייבר שנוהלה כנגד החברה. מבדיקה שבוצעה אל מול התאגיד לאחר הפרסום מסרה החברה כי ההתקפה הייתה כנגד יעדים אחרים בתאגיד, וכי לא זוהתה כל תקיפה כנגד החטיבה העוסקת בצוללת".