הקרב על ראשות מרצ מתחמם. יו"ר מרצ זהבה גלאון מותחת ביקורת על חברת הכנסת תמר זנדברג, לאחר שזו, לטענת גלאון, הצהירה שתהיה מוכנה לשבת עם אביגדור ליברמן בקואליציה. בפוסט בפייסבוק כתבה היום גלאון כי "מרצ היא מפלגה חפצת שלטון והשפעה. הישיבה באופוזיציה היא ממש לא ברירת המחדל שלנו וגם לא השאיפה. אנחנו רואים את עצמנו כחברים לגיטימיים ומשפיעים בממשלת שמאל – מרכז בראשות גבאי או לפיד. אבל יש לנו גם עקרונות שבלעדיהם לא נישאר מי שאנחנו.



"התאכזבתי לקרוא שתמר זנדברג הושיטה את ידה לאיש הכי מושחת בפוליטיקה הישראלית, אביגדור ליברמן, והצהירה שתהיה מוכנה לשבת איתו בקואליציה. מרצ צריכה לשבת בממשלה ואני אשמח לשבת לשולחן הממשלה אבל זאת חייבת להיות ממשלה של שינוי לא של המשך המצב הקיים. ממשלה עם ליברמן תהיה ממשלה רעה, גזענית ומושחתת. יש שתי אפשרות שנשב עם ליברמן בממשלה אחת: או שליברמן לא יהיה ליברמן או שמרצ לא תהיה מרצ".



"ליברמן הודיע כבר שלא ישב עם מרצ, הוא כנראה מבין למה. אז למה אצלנו מתקשים להבין? מה הרעיון הגדול או ׳הרוח החדשה׳ בלהתפרס לימין הכי עמוק, הכי גזעני, הכי קרוב לפשיזם שיש, רק בגלל שליברמן קונה גאודה בשבת? מזל שכהנא כבר לא בכנסת, אחרת מישהו היה מציע לשבת גם איתו באותה ממשלה".




"אלפי אנשים מפגינים שבוע אחרי שבוע נגד השחיתות השלטונית ולגמרי לא ברור לי מדוע דווקא מהחברים שלנו צריך לצאת כתב המחילה הזה לליברמן שמפרפר על אחוז החסימה עם שלל חקירות משטרה וכתבי אישום של מקורביו. אפילו אבי גבאי, איש מרכז פרגמטי, לא בדיוק אידיאולוג שמאלני, לא היה מוכן לשבת עם ליברמן והתפטר על רקע צירופו לממשלה. מרצ לא צריכה לנסות לעקוף את העבודה בסיבוב מימין. אם תנסה, תעוף לשוליים".



"לנסות להתעטף בקווי יסוד ש'מרצ תהיה שותפה לניסוחם' זה משחק בנדמה לי. קווי יסוד הם כמו בגדי המלך החדשים: שקופים כי הם לא באמת קיימים במציאות. מי שמנופף בקווי יסוד כהצדקה לאקט פוליטי הוא תמים או מתמם. מרצ לא צריכה להיות תמימה ובטח שלא מיתממת ומתחסדת. ממשלה עם פאשיסט, טרנספריסט ומושחת תהיה ממשלה רעה גם אם קווי היסוד שלה יהיו שיר הלל לשלום לשוויון ולצדק החברתי". 


הבחירות לראשות מרצ ייערכו ב-22 במרצ, ומלבד גלאון וזנדברג, מועמודים גם יו"ר הסיעה בכנסת, ח"כ אילן גילאון, יו"ר שלום עכשיו לעבר, אבי בוסקילה ופעיל המפלגה אבי דבוש.