המתיחות בין הפלסטינים וארה"ב נמשכת, כאשר הבוקר (שישי) תקף הדובר הרשות הפלסטינית נביל אבו רודיינה את האמריקאים לאחר שגורם בממשל אמר כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסרב לשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל.



"הניסיון של ארצות הברית להאשים את אבו מאזן במבוי הסתום של המו"מ המדיני, הוא הסתה פרועה וחסרת כל אחריות", אמר אבו רודיינה. "אנו מוכנים לחזור בהקדם להדברות, כאשר הקו המנחה הוא חזרה לקווי 67' והכרה בחלקה המזרחי של ירושלים כבירתה של המדינה הפלסטינית" . לסיכום דבריו, הצהיר כי הפלסטינים מוכנים לחזור לשולחן המשא מתן כאשר שני הצדדים מצהירים על הכרה בפתרון 'שני העמים'.



דבריו של אבו רודיינה מגיעים בתגובה לאמריתיו של ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, שאמר כי הסכם שלום יגיע רק כאשר יתנהל משא ומתן ישיר בין הצדדים. אמירה נוספת של גרינבלט שגרמה להרמת גבה, וכעס בצד הפלסטיני, הייתה בפגישה בינו לבין שרי החוץ של האיחוד האירופי כשאמר כי "ההתנחלויות אינן מהוות מכשול לשלום", בנוסף באותה פגישה שנערכה לאחרונה, אמר גרינבלט כי הבנייה הישראלית מעבר לקו הירוק נבונה ומבוקרת. 

חוסר השקט והיחסים העוינים בין הפלסטינים וארה"ב, עלו מדרגה עם בחירתו של דונאלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, כאשר עמד באופן מובהק לצד ישראל. לאחרונה, הגיעה המתיחות לגבהים חדשים, עם הצהרת טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, איומים על הפלסטינים במניעת תקציבי סיוע, ודרישה חד משמעית לחזור לשולחן המשא ומתן ללא תנאים.