בכיר המוסד והשר לשעבר רפי איתן התנצל הבוקר (ראשון) בתכניתה של אילה חסוןב-103FM על הברכה שהעביר למפלגת הימין הקיצוני בגרמניה, זאת על רקע הביקורת הרבה שהוטחה בו על כך. "זו קונספציה מסוימת שחשבתי שהיא נכונה אך נוכח התגובות אני יורד מזה", אמר איתן, שהוסיף: "אני לא רוצה להתעסק בזה, מרגיש שטעיתי".



מוקדם יותר, בראיון בכאן ב' סירב איתן לחזור בו, כשאמר: "אני לא חוזר בי מהצורך למצוא גופים באירופה שיעמדו נגד המערכת האסלאמית".  יחד עם זאת, הוא הסביר כי "העבודה והאמירה שלי בנושא היא כאיש פרטי". ואולם, במהלך ראיון שקיים מאוחר יותר בגל"צ נכנסה לדבריו רעייתו ואמרה: "האדם הזה כשל הפעם - רד ממנו, עזוב אותו".

"אני אמרתי בנאום שלי שאני חושב שאנחנו צריכים לתמוך במפלגות הימניות האירופיות", אמר איתן, שאישר כי בעקבות דבריו "הייתה לי גם היענות וגם התנגדות. זה נכון שגם בין חבריי יש ויכוח. אין לי ספק, יש ויכוח. יחד עם זאת, אם אתה רוצה להשפיע ולשנות אתה חייב לדבר גם עם יריביך".

 

לדבריו, "לפני כמה ימים בפרלמנט הגרמני דאגו שכל הצירים שלהם יצביעו בעד ישראל נגד האנטישמיות ועשו את זה ביום השואה, ב-27 בינואר. אני אומר שאנחנו נמצאים בעולם הולך ומשתנה, בעולם שאין ברירה - צריך לדבר גם עם הידידים-יריבים שלך". "בואו נאמר ככה", המשיך לוכדו של אדולף אייכמן, "לא מדובר בחברים לכוס תה בארוחת ערב, אבל ראיתי בהם גורם שיכול לעצור את האסלאמיזציה של אירופה". 

ואולם, הוא הדגיש כי "אני לא חוזר בי מהצורך למצוא גופים באירופה שיעמדו נגד המערכת האסלאמית שיכולה להביא אנטישמיות מסוג חדש כלפינו וכלפי מדינת ישראל". 



בהתייחס לביקורת שהטיח בו השגריר הישראלי בברלין, אמר:  "קראתי ושמעתי את דבריו, וזוהי זכותו לומר אותם. זה כבר נאמר לי במשך השנים האחרונות מספר פעמים, מאחר ולא הסתרתי מפני משרד החוץ את דעותיי".