משטרת מחוז לכיש בתחנת אשדוד חוקרת חשד לפיו מעשה ונדליזם של קטינים ככל הנראה, הוא שעומד מאחורי ניפוץ שמשות במספר משרדים בעיריית אשדוד, שהתרחש הבוקר (ראשון), זאת לאחר שראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי העלה היום סרטונים ותמונות על נזקים שנגרמו, לכאורה, לחלונות במספר משרדים בבניין העירייה כשהוא קושר את הנזק למחאה סביב השבת בעיר.



בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו כתב לסרי: "הסתה מובילה לאלימות! לצערי פתחנו את הבוקר בעיריית אשדוד עם תמונות הוונדליזם האלה.


וזה עצוב מאוד. מתווה השבת המתגבש, דורש סבלנות! כן! סבלנות! הבטחתי פיתרון, ואנחנו בדרך אליו. אבל ישנם עוד מספר קטן של אתגרים לעבור בדרך, עקב פסיקת בית המשפט אשר חייבה את אשדוד לפעול. על כן, ההתראות והקנסות שניתנו בשבת בחלק מהעסקים ( מעבר לעובדה שאכיפה זו אינה דבר חדש..) , הם שלב הכרחי במתווה המתגבש לאחדות באשדוד, בעיקר בשל הצורך שיעמוד בסופו של יום, במבחן בית המשפט".



"כולנו מחוייבים לחוק!", המשיך לסרי, "לא אגרר לפופוליסטיות והסתה אשר פוגעת בתדמיתה של אשדוד ולצערי, כמו שאתם רואים, כבר הובילה למעשים ולמקרה וונדליזם. אשדוד תצא מהמשבר הזה חזקה יותר - סמל ומופת ובעיקר מקור לחיקוי - הכל תלוי בנו. בי ובכם. סבלנות".



לעומת זאת, במשטרה סבורים כי אין קשר על פניו בין המחאה לבין ניפוץ השמשות למרות שגם נושא זה נבדק. במשטרה מעריכים כי הרקע למעשה הוא אירוע ונדליזם של קטינים וזאת ככל הנראה על פי סרטונים הנמצאים בידה.



כזכור, אתמול המאבק בנושא עלה מדרגה לאחר שלראשונה פקחים יהודים של עיריית אשדוד רשמו קנסות כספיים לעשרות עסקים שהיו פתוחים במתחם ביג בעיר. גובה הקנס עמד על 320 שקל והדבר עורר תרעומת רבה בקרב בעלי עסקים ובהנהלת המתחם, שאף הודיעה כי תשלם את הקנסות ותצא למאבק משפטי.



 


"פקחים של עיריית אשדוד חילקו למעלה מ-60 דו"חות לחנויות. הודענו שניקח אחריות ונשלם את הקנסות שהוטלו על העסקים", ציין המשנה למנכ"ל קבוצת ביג, המפעילה כ-20 מרכזים גדולים במקומות שונים, חי גאליס. "נילחם בטרור החרדי. לא הגיוני שפתאום מנסים לשנות את הסטטוס-קוו שהיה קיים הרבה שנים באשדוד".

גאליס הודיע שקבוצת ביג תצא למאבק משפטי נגד הניסיון של העירייה להפר את הסטטוס-קוו. "רק אם בית המשפט יורה לנו – עסקים לא יעבדו בשבת. ואין היגיון שזה יקרה", הוסיף. קניון ביג ממוקם בפאתי העיר ובעלי עסקים הגיבו בזעם על הניסיון למנוע את פתיחתם בשבתות ובחגים. "העסק שלי במקרה לא קיבל דו"ח, אבל חילקו דו"חות לעשרות עסקים כאן. זה משהו הזוי ולא הגיוני. לא נתקלתי בדבר כזה", אמר אפי מלכה, הבעלים של רשת "בבילון" המפעילה סניפים מאילת עד נהריה. "אני חושש שאשדוד הולכת בכיוון של בית שמש".