מקורות ערביים מסרו היום (ראשון) כי ארגון חיזבאללה הלבנוני רכש לאחרונה קרקע באזור א-שוף, בהר לבנון בעל הרוב הדרוזי, במטרה להעביר לשם את מפעלי הטילים. זאת, על מנת להרחיק את החשדות נגדו באזורים שבשליטתו, במיוחד בכפרי הדרום עם הרוב השיעי. סוגיית מפעלי הטילים של איראן עלתה ביתר שאת במהלך ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה, שם נועד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בעקבותיו, הזהיר דובר צה"ל וגם שר הביטחון אביגדור ליברמן מסוגיית בניית מפעלי הטילים על ידי איראן בלבנון, וגם בסוריה.

בדיווח בעיתון הכווייתי "אל-ג'רידה" נאמר, כי בישראל ישנה דאגה אמיתית מהניסיונות של איראן לבנות מפעלי אמל"ח וטילים בלבנון. המקורות מסרו לעיתון, כי ישראל מנסה באמצעות האיומים והאזהרות שלה להעביר מסרים ברורים לחיזבאללה ואיראן. המקורות הוסיפו עוד, כי נתניהו דרש מפוטין להעביר את המסר לאיראן, לפיו ישראל לא תעמוד בחיבוק ידיים, ותעשה הכל על מנת להגן על ביטחונה. עוד אמר נתניהו, כי "ישראל תפגע במטרות איראניות באזור, במיוחד בסוריה ולבנון, אם תמשיך לבנות מפעלי אמל"ח בלבנון".

פעיל חיזבאללה. צילום: רויטרס
פעיל חיזבאללה. צילום: רויטרס
בתוך כך, מתחממת הגזרה הצפונית בגבול ישראל-לבנון, הפעם על רקע רישיון הגז בים התיכון. כזכור, בשבוע שעבר הפכה מחלוקת הגז בין ישראל ללבנון למלחמת הצהרות של ממש בין חיזבאללה לשר הביטחון ליברמן. שכן, הצהרתו של ליברמן כי אזור רישיון 9 , שבו ישנה סבירות גבוהה שיימצא גז טבעי, שייך לישראל, גרמה לתגובה חמורה בקרב ארגון החיזבאללה, שהודיע כי יגיב בחומרה לכל עויינות ישראלית על שדות הנפט והגז הלבנוניים".

בעקבות מתיחות זו, מקורות ביטחוניים מסרו לעיתון שבמפרץ, כי צה"ל העביר מסרים ברורים לחייליו, להימנע מלחצות את הקו הכחול. זאת, על רקע הודעת ישראל על  בעלות על אזור הגז בים התיכון.