דברים קשים הבוקר (ראשון) של לאה גולדין, אמו של החייל השבוי הדר, אשר נעדר מאז מבצע צוק איתן. גולדין, אשר נאבקת קשות על מנת להחזיר את בנה לגבולות המדינה, מותחת ביקורת על ההתנהלות, כשהיא באה בעיקר בטענות לעבר הממשלה, שלא עושה מספיק על מנת להחזיר את החיילים החטופים, הדר גולדין ואורון שאול, לגבולות המדינה.


גולדין, אשר משדרת בכל יום ראשון בבוקר ב-103FM את תוכנית הבוקר, אמר היום: "מה שקורה עכשיו זה הרבה יותר חמור מההסכם הטורקי. ספי (עובדיה, מנחה התוכנית - מ.א), "היית איתנו באו"ם במועצת הביטחון לפני חמישה שבועות וראית אותנו נאבקים לבד". המנחה אישר והוסיף: "ראיתי אתכם באו"ם נאבקים לבד לפני חמישה שבועות. שמעתי משפטן בינלאומי קנדי בכיר מאוד אומר שהמיזוג והפיוס בין הרשות הפלסטינית לחמאס מאפשר להטיל עליהם את האחריות על השבויים הדר ואורון".
 


גולדין המשיכה ואמרה: "בהמשך ישיר לעניין הזה, חזרנו לישראל ונודע לנו שיש פגישה של התורמות. פרופסור ארווין קוטלר, לוחם זכויות אדם, שוחח במשך חודש עם כל מקבלי ההחלטות והסביר שהרשות מפירה את החוק הבינלאומי ולכן בכל עניין הומניטרי יש להעמיד גם את הסוגיה של הדר ואורון ולהפסיק את ההפרה של החוק בינלאומי. הדבר המיידי היה לנסוע למפגש של התרומות ולומר להם שאם הם רוצים לתת הסכם הומניטארי יש להעמיד הסכם ראוי להשבת החטופים תחילה. בכל הסכם ראוי אתה דורש מהצד השני לעמוד בעקרונות העסקה. פנינו למשרד החוץ שטען שאנחנו לא רצויים בפגישה הרשמית ולא בפגישות צדדיות. אפילו לא ידענו באיזו שעה מתקיימת הפגישה".

מי עוצר אתכם?
"שר החוץ, ראש הממשלה וכנראה גם שר הבריאות. אני לא יודעת בדיוק איפה זה נפל"

אז את אומרת שנתניהו חוסם אתכם מלהגיע לבריסל?
כן. לא רוצים שנקלקל את המסיבה. המטרה של המפגש הייתה להגיע לתורמות הנוצריות הטובות ולומר להם שמדובר במקרה הומניטארי והפרת זכויות אדם. הסתבר שמי שניהלה את הישיבה זו מדינת ישראל יחד עם הרשות הפלסטינית. איך זה ייראה שאנחנו נגיע ונתקע אצבע בעיניים של הרשות הפלסטינית? הם חלק מהדיל של המיליארד דולר! מוכרים אותנו! מוכרים את החיילים שלנו!".
 
אני מכיר אתכם כבר שלוש וחצי שנים ומאז שהדר נפל ולא הובא לקבר ישראל הייתם משפחה יחסית נוחה. אולי אתם צריכים לעבור למצב אחר?
"כן. אנחנו ישראלים, דור שני לניצולי שואה. יש לנו חמישה קציני צה"ל במשפחה ואנחנו מייצגים את מדינת ישראל. הגענו למסקנה שמרמים אותנו, אומרים לנו שעושים מה שאפשר אבל לא עושים כלום. אנחנו שנתיים מפלסים את המסלול הבינלאומי כדי למנוע השבת מחבלים, כדי למנוע מלחמה. אנחנו לא אויבי העם אלא שוחרי השלום של חיילי צה"ל".

"אנחנו דנים על החיילים שיצאו למלחמה הבאה. אנחנו יודעים שיגיע הסיבוב הבא והוא תלוי ביום בו חמאס יחליט לירות עלינו מחדש. אנחנו יודעים שפניהם לא לשלום. האיחוד עם הרשות הפלסטינית היא חידוש והמידע הזה הוסתר מאיתנו. אנחנו צה"ל ומדינת ישראל ועלינו להשתמש בעוצמה ולהחזיר לעצמנו את האדר ואת האור".
"את טוענת שמכרו אתכם?"
"מכרו את הילדים שלנו שהפכו להיות חיילים. אנחנו חלק מצבא העם בעקבות חוק גיוס החובה. לא מדובר בצבא של שכירי חרב. לא התייאשנו עוד, לא נאפשר לראש הממשלה שקט עד שהחיילים ישובו לישראל. ראש הממשלה לא ראוי לחגוג 70 שנה למדינת ישראל ללא השבת החיילים".
הדר גולדין ואורון שאול ז"ל. צילום: דובר צה"ל, משפחה

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן